A MailChimp a világ legnépszerűbb hírlevél-küldő szoftvere, amely segítségével nagyon gyorsan és kényelmesen tudunk professzionális hírlevelet készíteni. Az alábbi bejegyzésben a hírlevél-kampányok létrehozásáról és beállításáról olvasható részletes leírás.
A MailChimp hírlevél-moduljának használata még gördülékenyebb, mióta a szoftver integrálva lett a webáruház-rendszerbe. A MailChimp használatáról eddig az alábbi bejegyzések készültek:
1. Hogyan hozzunk létre MailChimp fiókot? (Cikk megnyitása)
2. Hogyan kapcsoljuk össze webáruházunkat a MailChimp-pel? (Cikk megnyitása)
3. Hogyan készítsünk profi hírlevelet a MailChimp-pel? (Cikk megnyitása)
Ha ezeken a lépéseken már végigmentünk, akkor jöhet a hírlevelek kiküldése!
Ehhez első lépésként nyissuk meg a MailChimp oldalát a https://mailchimp.com/ címen, és jelentkezzünk be Log In szövegre kattintva!
A felületen először nézzük meg, milyen címlistáink vannak, amire az üzeneteket ki tudjuk küldeni! Lépjünk be a Lists (Listák) menübe!
A menüben megjelennek azok a címlisták, amiket valaha létrehoztunk a rendszerben. Jelenleg két lista látható Regisztrált felhasználók és Megrendelések névvel – ezeket a címeket a korábbi bejegyzésben leírtak alapján a webáruházból exportáltuk a MailChimp rendszerébe.
Miután meggyőződtünk róla, hogy megvannak a címeink, lépjünk át a Templates (Sablonok) fülre! Itt meg fognak jelenni az eddig elkészített hírlevél-sablonjaink. (Itt a már elkészült és tartalommal feltöltött sablonok, azaz maguk az elkészített hírlevelek láthatók.) Példánkban az előző bejegyzésben bemutatott sablon látható.
Ha a hírlevél is megvan, akkor átléphetünk a Campaigns (Kampányok) fülre, ahol a kiküldés beállításait tudjuk elvégezni. Új kampányt a Create Campaign (Kampány létrehozása) gombra kattintva tudunk létrehozni.
A felugró ablakban a Create an Email (E-mail létrehozása) opciót kell választanunk.
A következő lépés során meg kell adnunk a kampányunk nevét. Itt bármilyen név megadható, de a kampányok későbbi hatékony menedzselése végett érdemes valamilyen struktúrát használni a névadás során. Példánkban 3 részből állítjuk össze a címet: Kiknek szól a hírlevél (például megrendelőknek), miről szól a hírlevél (pl: webshop hírek) , valamint mikor készült a kampány (mai dátum). A név megadása után rákattinthatunk a Begin (Elkezdés) gombra.
Ezután ki kell választanunk azt a címlistát, aminek a címeire ki szeretnénk küldeni a hírlevelet. (Itt ugyanazok a listák jelennek meg, mint a Lists menüpont alatt.) Példánkban a Megrendelések listáját választjuk ki.
A következő lépésnél meg kell adnunk, hogy a listában szereplő összes e-mail címre ki akarjuk küldeni a leveleket, vagy szeretnénk leszűrni és szegmensekre bontani a listát. Általában érdemes az összes címet kiválasztani, ezért példánkban az Entire list (Teljes lista) opciót választjuk.
Ezután kattintsunk a Next (Tovább) gombra a jobb alsó sarokban!
A következő oldalon megjelenik egy űrlap, ahol a küldéshez kapcsolódó különböző beállításokat kell megadnunk. A kampány neve (Campaign name) automatikusan kitöltésre kerül az általunk korábban megadott névvel. Az E-mail subject mezőben tudjuk megadni a hírlevél tárgyát. Itt nagyon fontos a jó cím megadása, mert a címzettek gyakran pusztán ez alapján döntenek arról, hogy rákattintanak-e egy adott hírlevélre. Az alábbi bejegyzésben hasznos tippeket olvashatunk arról, hogy milyen formulákat érdemes alkalmaznunk a tárgysorban: 7 tárgysor formula, amivel növelhető a a kiküldött e-mailek megnyitási aránya
Ha szeretnénk feldobni valamilyen emotikonnal az üzenetet, akkor arra is van lehetőség. Ehhez a mező melletti smiley ikonra kell kattintanunk, majd a felugró ablakban választhatunk több száz smiley közül. Jelen esetben az óra ikonját választjuk, mert a hírlevél az akció közeli lejárati idejéről fog szólni. Érdemes a hírlevél témájától függően mindig valamilyen kapcsolódó ikont kiválasztani. Az ikon a tárgy mező azon részéhez kerül hozzáadásra, ahol éppen a kurzorral álltunk, szóval ha a tárgy elejéhez szeretnénk hozzáadni, akkor kattintsunk a tárgy mező elejére, majd ezután válasszuk ki a kívánt ikont!
Ezután megadhatunk egy előnézeti szöveget a Preview text mezőben, amely a postafiókban a tárgy után fog megjelenni. Ennek megadása azonban nem kötelező, mi sem töltjük ki a példánkban. A következő két mezőt szintén automatikusan kitölti a rendszer a korábban megadott adatainkkal. Itt a From name mezőbe kerül a küldő neve, From email address mezőbe pedig a küldő e-mail címe. Végül személyre szabhatjuk a hírlevél URL címét, ha Campaign URL szövegnél az edit linkre kattintunk. A hírlevél URL-ének első része nem módosítható, a második rész (amely a tárgy szövegéből generálódik) viszont személyre szabható.
Ha végeztünk a beállításokkal, akkor újra rákattinthatunk a Next (Tovább) gombra a képernyő jobb alsó sarkában.
A következő lépésnél ki kell választanunk, hogy melyik (hírlevél-sablonhoz tartozó) hírlevelet akarjuk kiküldeni. Itt lépjünk a Saved templates (Mentett sablonok) fülre, és válasszuk ki a kívánt hírlevelünket! Kattintás után megnyílik a hírlevél szerkesztőfelülete, ahol még módosíthatunk a hírlevélen, de ha már készen van a sablon, és nem akarunk belenyúlni, akkor rögtön továbbléphetünk a jobb alsó sarokban lévő Next gombra kattintva.
Az utolsó lépésnél egy összefoglaló oldalt fogunk látni, amin a hírlevélhez beállított legfontosabb információk láthatók (hírlevél címlistája, üzenet tárgya, stb.). Itt érdemes még egyszer mindent leellenőrizni.
Ha mindent rendben találunk, akkor rákattinthatunk a jobb alsó sarokban megjelenő Send (Küldés) gombra.
Utolsó megerősítésként megjelenik egy felugró ablak, ahol a Send now (Küldés most) gombra kattintva azonnal elindíthatjuk a hírlevél kiküldését a megadott címekre.
Ha a saját címünk is a címzettek között van, akkor hamarosan a postafiókunkban fog landolni az e-mail, ami a profi módon elkészített hírlevelünket tartalmazza.
Reméljük, a leírás segítségével hozzá tudtunk járulni a MailChimp-es hírlevelek gördülékeny kiküldéséhez!
Hozzászólás írása