MailChimp

Elérhetővé vált a MailChimp modulja a rendszerben! Az alábbi bejegyzésben bemutatjuk a MailChimp webshoppal való összekapcsolásának módját, valamint az e-mail címlisták létrehozásának menetét a MailChimp fiókon belül.

Ha még nem rendelkezik MailChimp fiókkal, akkor tekintse meg az alábbi bejegyzést, ahol lépésről lépésre bemutatjuk a fiók létrehozásának módját: MailChimp fiók létrehozása

A MailChimp aktiválásához lépjünk az Egyéb szolgáltatások -> MailChimp menübe, majd aktiváljuk a MailChimp modulját! A Kapcsolat létrehozása szöveg melletti kapcsoló kattintás után kékre vált.

MailChimp aktiválása

Ezután meg kell adnunk a MailChimp-hez tartozó API kulcsot. Ezt közvetlenül a MailChimp felületéről tudjuk megszerezni. Nyissuk meg a böngészőben az alábbi címet: https://mailchimp.com/, majd kattintsunk jobb felül a Log in gombra! (Ha még nem rendelkezünk MailChimp fiókkal, akkor mindenképpen létre kellene hoznunk egyet az alábbi instrukciók alapján.)

Bejelentkezés a MailChimp-be

A bejelentkező oldalon adjuk meg az e-mail címünket és a jelszavunkat, majd jobb felül a nevünkre kattintva a legördülő listáról válasszuk az Account opciót!

API key készítése

A menün belül válasszuk az Extras almenüben az API keys opciót!

API key készítése

A következő oldalon kattintsunk a Create A Key gombra!

API kulcs létrehozása

Ezután a rendszer generál egy API kulcsot, ami a képen látható módon néz ki (számokat és betűket egyaránt tartalmaz):

API kulcs formátuma

Másoljuk ki ez a kódot, és illesszük be az adminisztrációs felületre, majd kattintsunk a Változtatások mentése gombra!

API kulcs beillesztése

Mentés után megjelenik egy új fül Beállítások névvel. Kattintsunk rá!

Beállítások fül

A beállításoknál először meg kell adnunk, hogy mely e-mail címek legyenek átküldve a MailChimp rendszerébe. Kiválaszthatjuk a regisztrált felhasználók e-mail címeit (akik a webshop felhasználói felületére regisztráltak), illetve a megrendelést feladó vásárlók e-mai címeit (akik a megrendelés során adták meg az e-mail címüket). (Ha valaki úgy ad fel megrendelést, hogy előtte vagy a megrendelés során nem regisztrált a rendszerbe, akkor ez a két címlista különbözni fog.)

Emellett kiválaszthatjuk, hogy el szeretnénk-e távolítani azokat az e-mail címeket a MailChimp felületéről, amelyek a webshopból törölt rendelésekhez vagy felhasználókhoz kapcsolódnak.

Szinkronizálni kívánt műveletek

Ha mindent bekapcsolunk, akkor az az alábbi módon fog kinézni:

Össze művelet aktiválása

Ezután ki kell választanunk, hogy az e-mail címeket mely MailChimp-es címlistához adja hozzá a rendszer.

E-mail címlisták kiválasztása

Ha még nem készítettünk címlistákat, akkor ezt a MailChimp oldalán kell megtennünk. Lépjünk át a MailChimp adminisztrációs felületére, és válasszuk a Lists menüt!

Címlisták a MailChimp felületén belül

A megjelenő oldalon kattintsunk a Create List gombra! Ha már készítettünk listát korábban, akkor a rendszer megkérdezi, hogy az új lista egy létező lista alá kerüljön be (allistaként), vagy teljesen újként legyen létrehozva.

Címlista létrehozása

A megjelenő oldalon az alábbi adatokat kell megadnunk:

  1. List name: A címlista neve, például lehet Regisztrált felhasználók.
  2. From e-mail address: Ha valaki válaszol egy hírlevélre, akkor milyen e-mail címre érkezzen a válasz, azaz mi legyen a hírlevél feladójának címe (ide tehát egy élő e-mail címet kell beírni).
  3. From name: A címzett ezt a nevet látja a hírlevél küldőjénél. Ide a cégnevet vagy a webáruház nevét érdemes beírni.

Címlista adatainak megadása 1.

A következő dobozban a MailChimp kér egy rövid leírást arról, hogy a címzett miért kapja ezt a levelet. Például: Ezt az üzenetet azért kapja, mert feliratkozott az Eshop-gyorsan hírlevelére.

Címlista adatainak megadása 2.

A többi mező alapértelmezetten ki lesz töltve, mivel ezeket az adatokat már megadtuk a MailChimp rendszerébe történő regisztrációkor.

Címlista adatainak megadása 3.

A folyamat végén kiválaszthatjuk, hogy milyen eseményről szeretnénk értesítéseket kapni a MailChimp-től:

  • Daily summary: napi összefoglaló a feliratkozásokról/leiratkozásokról
  • One-by-one (1): azonnali értesítés minden feliratkozásról
  • One-by-one (2): azonnali értesítés minden leiratkozásról

Ha kiválasztottuk az értesítések gyakoriságát, akkor a Save gombra kattintva véglegesíthetjük a címlistát.

Értesítések beállítása és címlista elmentése

Mentés után egy zöld értesítő üzenetet kapunk arról, hogy a címlista elkészült. Alatta láthatjuk az újonnan elkészült listát, ahol meg fognak jelenni az e-mail címek, miután összekapcsoltuk a fiókot a webáruházzal.

Címlista címei

Ha ezután rákattintunk a Lists menüre, akkor látni fogjuk az eddig létrehozott címlistákat.

Létrehozott címlisták

Ugyanilyen módon létre tudunk hozni még több listát. Érdemes lehet külön címlistát létrehozni a megrendelésekhez is.

Több címlista

Ezután visszaléphetünk a webáruházba, és összekapcsolhatjuk a címlistákat az ottani e-mail címekkel. A MailChimp-es listák létrehozása után frissítsük a webáruház admin felületének oldalát! Érdemes a regisztrált felhasználók és a megrendelők e-mail címeit külön címlistákra másolni. A véglegesítéshez kattintsunk a Változtatások mentése gombra!

Címlisták párosítása

Mentés után megjelenik két új fül a menüben. A jelenlegi beállítások alapján ha mostantól valaki regisztrál a webáruházban, vagy megrendelést ad le, akkor az e-mail címe rögzítésre kerül a MailChimp-ben is. De mi történik azokkal a címekkel, amik a korábbi regisztrációk / megrendelések alkalmával lettek rögzítve? Ezeket a címeket tudjuk átvinni a MailChimp-hez a Szinkronizáció fül megnyitása után. Itt egyszerűen kattintsunk a TÖMEGES SZINKRONIZÁCIÓ gombra mind a “Minden felhasználó”, mind a “Beérkezett megrendelések” sorában!  Kattintás után minden e-mail cím átmásolásra kerül a MailChimp rendszerébe a kiválasztott címlistákhoz.

Fontos: A gomb megnyomása után a szinkronizáció nem azonnal történik, van néhány perc átfutási idő. A szinkronizálás után tehát legyünk egy ideig türelemmel.

Korábbi címek szinkronizálásaAz utolsó fülön található a Hiba napló. Ha valamilyen probléma lépett fel a webshop és a MailChimp összekapcsolása során, akkor az azokhoz kapcsolódó hibaüzenetek itt jelennek meg. A példában a beállításoknál minden megfelelő.

Hiba napló

Hogyan és milyen esetekben kerülnek átküldésre az e-mail címek a MailChimp rendszerébe?

A regisztrált felhasználók címeinél:

a) Ha a felhasználó regisztrál a webáruházba, és hozzájárul a hírlevelek fogadásához.
b) Ha a felhasználó regisztrál a webáruházba, és a hírlevélhez kapcsolódó jelölőnégyzet nem jelenik meg a regisztrációs űrlapon (például azért, mert a hírlevelek fogadásának elfogadása része az ÁSZF-nek).
c) Az e-mail cím nem lesz átküldve a MailChimp-hez, ha regisztrációkor a felhasználó nem pipálja ki a hírlevél-fogadáshoz kapcsolódó jelölőnégyzetet.

A megrendeléseknél:

a) Ha az automatikus felhasználói regisztráció nincs aktiválva a webáruházban, és a vásárló felad egy megrendelést, akkor az e-mail cím a megrendeléseknél lesz elmentve.
b) Ha az automatikus felhasználói regisztráció aktiválva van a webáruházban, (és nem kérünk hozzájárulást a regisztrációhoz,) akkor az e-mail cím a regisztrált felhasználóknál kerül rögzítésre.
c) Ha az automatikus felhasználói regisztráció, valamint a regisztrációhoz való hozzájárulás aktiválva van a webáruházban, és a felhasználó elfogadja a regisztrációt, akkor az e-mail cím szintén a regisztrált felhasználóknál kerül rögzítésre.
d) Ha az automatikus felhasználói regisztráció, valamint a regisztrációhoz való hozzájárulás aktiválva van a webáruházban, de a felhasználó nem járul hozzá a regisztrációhoz/hírlevélhez, akkor a cím nem lesz rögzítve a MailChimp rendszerében.