Hogy működik a konverziómérés a Google AdWords hirdetési rendszerében? Az alábbi összefoglalóból megtudhatja, mi az a konverzió, hogyan mérhetjük és miért hasznos.

Mi az a konverzió, és miért kell mérni?

A konverzió vagy konverziós ráta megmutatja a hirdetési kampány hatékonyságát. Mérési egység lehet például egy űrlap kitöltése, megrendelés feladása, kérdőív megválaszolása, stb. Aki valamennyire is komolyan veszi az online reklámozást, nagy figyelmet fordít erre a mutatóra. A konverziómérés és az eredmények alapos értékelésének segítségével a hirdetők pénzt takaríthatnak meg, és megtudhatják, hogy hirdetésük mennyire nyereséges.
Ha kitalálta, hogy mit szeretne mérni, meg kell adnia az adott oldal címét, ami a mérés alanya lesz, ezt kell majd “célcímként” beállítania. Ha például egy e-shop esetén a feladott megrendeléseket szeretné mérni, akkor annak az oldalnak a címére van szüksége, ahol a vevő feladhatja a megrendelést, pl.: www.extra-super-eshop.hu/eshop/rendeles/megrendeles-feladasa. Ebben az esetben ez lesz a “célcíme”, erre az oldalra kell elhelyeznie a “követőkódot”(tracking code).

Konverziómérés az AdWords hirdetési rendszerében

A követőkód megszerzése folyamatának, és a konverziós adatgyűjtés megkezdésének lépései:

  1. Menjen a https://adwords.google.hu/select/ConversionTrackingHome oldalra! (Ez az oldal úgy is elérhető, ha a Google AdWordsbe való bejelentkezés után a “Tool and Analysis” menüpontban kiválasztja a “Conversations” fület.)

  2. Kattintson a “+ Conversation” gombra!

  3. Adja meg a konverzió nevét (például “Megrendelés a boltban”), válassza ki a mérendő tevékenység típusát (weboldal / telefonhívás / alkalmazás letöltése), majd kattintson a “Save and continue” gombra!

  4. Adja meg a konverzió típusát (Egyéb / Eladás / Bejelentkezés / Vezetés / Kulcsoldal megtekintése), a leíró nyelvet, a konverzió értékét, és válassza ki, hogy akar-e értesítést kapni a kód mellé, majd kattintson a “Save and Continue” gombra!

  5. Végül válassza ki, hogy Ön vagy más (például egy rendszer adminisztrátor) szeretné beilleszteni a követőkódot az oldal HTML kódjába, majd kattintson a “Done” gombra!

  6. Kövesse a fenti lépéseket újabb követőkódok létrehozásához! A beállításokhoz részletes súgót talál (angol nyelven) az egyes lépéseknél. Az elkészült kódokat végül illessze be az adott oldal HTML kódjába, ezzel megkezdődik a konverzió mérése.

Miután elvégezte a beállításokat, a kampány sikerességét és a méréshez kapcsolódó adatokat a “Tools and Analysis” menüpont “Conversations” fülén követheti figyelemmel.

Ha a követőkódot sikeresen beillesztette az oldal forráskódjába, létrejön egy AdWords cookie. Ha új látogató érkezik az oldalra, a cookie tartalma módosul, és kattintás esetén a Google egy sikeres konverziót rögzít. A cookie elmentésre kerül az adott látogató számítógépén, és 30 napig lesz érvényes. Az érvényesség azt jelenti, hogy az oldalra érkező, de nem kattintó (a mérendő tevékenységet, pl. a megrendelést nem végrehajtó) látogató tevékenységét ennyi ideig méri a Google, ha ezen időn belül elvégzi a mérendő tevékenységet (pl. megrendel), akkor a konverzió sikeresként lesz elkönyvelve. Az érvényesség idejét a konverzió nevére kattintva az “Advanced” fülön állíthatja át.

A beállításokhoz és a program használatához kapcsolódó további információkért nézze meg a Google súgóját: Konverziómérés – beállítási útmutató.