Az alábbiakban részletes információkat olvashatnak a rendszerünkben készített weboldalak javasolt SEO-beállításairól.

– A keresőoptimalizálási beállítások alapja a megfelelő kulcsszavak kiválasztása (általában 5-10 szó megadása ajánlott). A kiválasztott szavaknak kellően speciálisnak és az oldalunk tartalmát jól kifejezőnek kell lenniük. Koncentráljunk a kulcstermékeinkre és a fő értékesítési vonalunkra! Például ha sörökkel kereskedünk, ne csak annyit írjunk kulcsszónak, hogy sör és hordó, hanem írjunk konkrétumokat: Pilsner Urquell, Budweiser, sör értékesítés, termelői sör, stb.

– A keresőoldalak számára szükséges “Description” (Oldal leírása) mezőbe írjunk tömör és egyszerű jellemzést oldalunk szolgáltatásairól, szerepeltetve benne a kulcsszavakat is. Előző példánknál maradva a leírás lehet a következő: “Cégünk teljes körű szolgáltatást nyújt a termelői sörök értékesítése és reklámozása területén. Elsősorban a Pilsner Urquell és a Budweiser sörök értékesítésével, valamint hordók és korsók forgalmazásával foglalkozunk.”

– A termékek mellett szükség lesz különböző szöveges tartalmak, cikkek és leírások létrehozására is. Ezekben a szövegekben szintén érdemes minél több kulcsszót szerepeltetni, mert ez javítja oldalunk helyzetét a keresőoldalak találati listáján. A kulcsszavakon kívül lényeges a szöveg elemeinek fontosság szerinti hierarchikus felépítése is. A hierarchiát legegyszerűbben címsorok beállításával hozhatjuk létre (a szövegszerkesztő “Formátum” mezőjének legördülő listáját használva). A címsorok az egyes szövegrészek logikai egymásra épülését jelzik, és egyfajta szövegen belüli menürendszerként értelmezhetők. Hat különböző szintű címsort hozhatunk létre. Minden esetben a legfelső szintről kell indulnunk, és nem hagyhatunk ki egy szintet sem. Ha például 3 szintet akarunk létrehozni, akkor a Címsor1-et, Címsor2-t majd, Címsor 3-at kell beállítanunk az egyes címekhez.

– Kerüljük a szövegek előzetes formázását! Cikkeink tartalmát formázás nélkül, egyszerű szövegként hozzuk létre, majd az adminisztrációs felület szövegszerkesztőjébe való bemásolás után hajtsuk végre a megfelelő formázásokat!

– Fontos, hogy megtaláljuk a címsorok helyes arányát a szövegen belül. Ha egy cikk jóformán csak címsorokból áll, a keresőmotorok nem fogják pozitívan értékelni a tartalmát. De ami még fontosabb: a cikkeket nem a keresőmotoroknak, hanem elsősorban a vevőknek írjuk! A leglényegesebb tehát, hogy a címsorok segítségével átlátható, világos és érthető legyen a cikk felépítése és tartalma.

– E-shop létrehozása esetén a szövegek logikus felépítése mellett a termékek kategorizálása is lényeges elem. A könnyű áttekinthetőség végett minden terméket érdemes kategóriákba és alkategóriákba sorolni, amelyeket rövid, tömör elnevezéssel kell ellátnunk.

– A termék nevének helyes megadása szintén fontos elem. Próbáljuk meg minél pontosabban meghatározni a termékek típusát és márkáját! Használjuk ki a termék első és második neve adta lehetőségeket: első névként ne adjunk meg részleteket a termékről (pl.: MP3 lejátszó 2.8”-as érintőképernyővel, hosszú kábellel), hanem használjuk a mindenki által ismert elnevezéseket (pl.: IPOD Touch). A 2. névnél már megadhatunk néhány részletet, a legfontosabb alapparamétereket, de igazán részletes jellemzést csak a leírás mezőbe érdemes írnunk.

– A termék adatainak, technikai paramétereinek részletes megadása a vevők elégedettsége szempontjából különösen lényeges szempont. A “Részletes leírás” fülön lássuk el a lehető legtöbb információval a látogatókat! A technikai adatok mellé csatolhatunk akár használati útmutatót is!

– A weboldal neve: törekedjünk minél tömörebb név használatára (maximum 1-2 szó)! Ez a név fog megjelenni a keresőoldalak találati listáján, így a lehető legpontosabban kell utalnia a weboldalunk tartalmára.

– A weboldalon megjelenő hivatkozások összetétele és száma alapján lényeges következtetéseket tudnak levonni az internetes keresőmotorok, amik ezért fontos kritériumnak tekintik az egyes oldalakon megjelenő linkeket a weboldalak értékelése során. Minél több releváns linket helyezünk el, annál nagyobb esélyünk van előkelő helyen megjelenni a keresési találatok között. Természetesen nem kell linkek százaival elárasztanunk az oldalt, elég, ha a tartalmunkhoz leginkább kapcsolódó oldalak hivatkozásait szerepeltetjük.

– A keresőoldalakon való mielőbbi megjelenéshez érdemes regisztrálnunk oldalunkat a keresők katalógusaiba. A regisztráció ingyenes, és az oldal körülbelül 2 hét után kerül be az adatbázisba. Érdemes a legnagyobb hazai oldalak keresőinél külön-külön regisztrálnunk magunkat a lehető legtöbb felhasználó elérése érdekében. A Google keresőrobotjai segítségével automatikusan megkeresi és regisztrálja az internetes oldalakat.
A Google katalógusába való regisztráció felgyorsításához kattintsunk az alábbi linkre, és adjuk meg a weboldalunk (kezdőlapjának) URL címét ->http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

– Az árösszehasonlító oldalak kínálatába való bekerülés manapság egyre inkább alapfeltétellé válik az internetes boltok körében. Ha meg akarjuk sokszorozni e-shopunk látogatottságát, mindenképpen érdemes regisztrálnunk a legnagyobb hazai árösszehasonlító oldalakra. Az ingyenes regisztráció után meg kell adnunk a termékeink adatait tartalmazó export feed URL címét, amelyet a rendszerünk adminisztrációs felületén egyetlen kattintással létrehozhat. Az Eshop-gyorsan rendszere jelenleg a 3 legnagyobb magyar árösszehasonlító oldal, az arukereso.hu, az argep.hu és az olcsobbat.hu feedjeinek generálását támogatja. Amennyiben más oldalhoz is szeretne feedet létrehozni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!