Ügyfeleink kérése alapján integráltuk rendszerünkbe a FoxPost szállítási szolgáltatásait. Mostantól hozzáadható a megrendelőlaphoz a FoxPost Csomagautomata-választó modulja, valamint néhány kattintással átküldhetők a megrendelések adatai a FoxPost rendszerébe.
A FoxPost szállítási módjának aktiválásával és beállításával lehetővé tehetjük vásárlóink számára, hogy a FoxPost szállítási mód választásával a megrendelőlapon egy felugró ablak segítségével választhassanak az ország területén lévő valamennyi FoxPost Csomagautomata közül, kijelölve, hogy melyik átvételi helyen szeretnék átvenni a megrendelt terméket.
FoxPost Csomagautomata-választó modul aktiválása
A funkció az E-shop –> Postaköltség -> Szállítási mód menüben érhető el. Aktiváláshoz először kattintással kapcsoljuk be (állítsuk kék színűre) a “FoxPost” neve melletti kapcsolót, majd kattintsunk a Változtatások mentése gombra! Ezután a fogaskerék ikonra kattintva tudjuk személyre szabni a beállításokat.
A beállítás előtt érdemes elolvasni a FoxPost-ról szóló összefoglaló leírást a “További információk a FoxPost-ről” szövegre kattintva. Itt megtalálhatjuk a szolgáltatás listaárait, illetve minden olyan elérhetőséget, amelyen részletesen tájékozódhatunk a szolgáltatásról, valamint ahol felvehetjük a kapcsolatot a FoxPost-tal a szerződés megkötéséhez. Fontos, hogy a funkció használata előtt szerződést kell kötnünk a FoxPost-tal!
A szerződés megkötése után megkezdődhet a szállítási mód beállítása.
A feljebb említett fogaskerék ikonra való kattintás után megjelenik a FoxPost szerkesztőfelülete. Itt az első két mező a megrendelések exportálásához kapcsolódik. Itt a Felhasználónév és a Jelszó mezőben a FoxPost-tól kapott belépési adatokat kell megadni. Az adatok megadása után lehetővé válik a FoxPost-on keresztül beérkezett megrendelések exportálása a FoxPost rendszerébe. Erről egy bekezdéssel lejjebb olvashatók további információk.
Ha nem akarjuk az adatokat exportálni, akkor ezt a két mezőt nem muszáj kitölteni, és továbbléphetünk a többi mezőre. A szállítási mód neve és leírása a kosárban, illetve a megrendelés adatainál fog megjelenni. Az alapértelmezett értékek megtarthatók vagy igény szerint módosíthatók. Ezután a többi szállítási módhoz hasonlóan meg tudjuk adni a szállítási díját (Postaköltség mező), valamint a hozzá kapcsolódó limiteket. A beállításokat egy példán keresztül szemléltetjük. Itt bruttó 10.000 Ft alatt 600 Ft-ba kerül a szállítás, így ezekkel az adatokkal töltjük ki a mezőket. Ezután megadhatunk egy bizonyos mértékű kedvezményt, amit a vásárlók a szállítási mód választása esetén fognak kapni, valamint feltölthetünk egy ikont, ami a szállítási mód neve mellett fog megjelenni a kosárban. Ha a beállításokat elvégeztük, akkor a Változtatások mentése gombra kattintva tudjuk rögzíteni a módosításokat.
Ezután menjünk vissza a szerkesztőfelületre a fogaskerék kattintva, és kattintsunk az Új limit hozzáadása gombra! A megjelenő új mezőknél adjuk meg, hogy a következő limiten (példánkban 10.000 és 50.000 Ft között) milyen díjért cserébe történik a kiszállítás! Igény esetén adjunk meg kedvezményt, majd kattintsunk a Változtatások mentése gombra! Ezt addig ismételjük, amíg be nem állítottuk az összes limitet!
Miután minden limitet létrehoztunk, hozzárendelhetjük a fizetési módokat az egyes limitekhez. A limitek természetesen nem csak árra, hanem súlyra is vonatkozhatnak, azaz lehetőség van a súly nagyságának függvényében elkülöníteni a szállítási díjakat.
Mivel a Csomagautomatákon csak bankkártyás fizetésre van lehetőség, ezért érdemes létrehoznunk egy új fizetési módot például „Fizetés FoxPost Csomagautomatán bankkártyával” névvel. Ezt az E-shop -> Postaköltség -> Fizetési mód menüben alul az Új fizetési mód hozzáadása gombra kattintva tudjuk megtenni.
Ha ez megvan, visszatérhetünk a Szállítási mód menübe, és a fogaskerék ikonra kattintva újra megnyithatjuk a FoxPost szerkesztőfelületét. Ott a Kapcsolódó fizetési módok sorában kattintsunk a Beállítások gombra, majd a felugró ablakban válasszuk ki a megfelelő fizetési módot, és mentsük el a beállítást! A beállítást végezzük el minden egyes limitre vonatkozólag, végül mentsük el az egészet a Változtatások mentése gombra kattintva!
Ezután, ha a vásárló megrendel egy terméket, és szállítási módnak a FoxPost-ot választja, akkor a Megrendelés gombra kattintva egy felugró ablakból tudja kiválasztani a számára legmegfelelőbb helyet.
Az ablakban a vásárló megadhatja a csomagpont címét vagy üzletközpont nevét az “Üzletközpont név vagy cím” feliratú mezőben, majd a Keresés gombra kattintva a térképen meg fognak jelenni az adott cím/üzletközpont környékén található csomagautomaták. A vásárló kétféleképpen tud választani a lehetséges csomagautomaták közül:
a) A térképen a kívánt átvételi pontot jelző rókafejre kattint.
b) A bal oldali listából kattintással kiválasztja a megfelelő átvételi pontot.
Az átvételi pont kijelölése után az ablak jobb oszlopában megjelennek az adott csomagautomatához tartozó információk. Az átvételi hely véglegesítéséhez az alsó Kiválasztás gombra kell kattintani.
A megfelelő csomagautomata kiválasztása után a személyes adatok kitöltésével, majd a Megrendelés elküldése gombra kattintva tudja feladni megrendelését a vásárló.
Megrendelések adatainak átküldése a FoxPost felé
Lehetőség van az adminisztrációs felületen belül néhány kattintással átküldeni a megrendelések adatait a FoxPost rendszerébe. Ehhez először meg kell adni a FoxPost-tól kapott felhasználói adatainkat az E-shop -> Postaköltség -> Szállítási mód menüben a FoxPost dobozában lévő fogaskerék ikonra kattintva.
Itt a Felhasználónév és a Jelszó mezőbe kell beírni azokat az értékeket, amiket a FoxPost-tal történő szerződéskötés után kapunk. Az adatok megadása után végezzünk mentést a Változtatások mentése gombra kattintva!
Ezután ha érkezett megrendelésünk a FoxPost szállítási módján keresztül, akkor lépjünk az E-shop -> Megrendelések -> Megrendelések menübe, jelöljük ki a kívánt megrendelést, majd kattintsunk a megrendelési lista fölött fogaskerék ikonra, és a felugró ablakban válasszuk a FoxPost opciót!
A megjelenő oldalon látható a megrendelő neve, a csomagautomata címe, valamint az utánvét összege. Az Utánvét mezőjébe alapértelmezetten a megrendelés összértéke kerül be, de igény szerint ezt módosíthatjuk az adatok átküldése előtt. Ha a vásárló már előre kifizette a megrendelés összegét (vagy tudjuk, hogy nem a helyszínen fog fizetni, hanem például átutalja felénk a díjat), akkor pipáljuk ki az “A vevő már kifizette a megrendelés összegét” szöveg melletti jelölőnégyzetet! Ekkor az utánvét összege 0 Ft-ra változik, ami azt jelenti, hogy a vásárlónak nem kell az automatánál fizetnie a csomag átvételekor. Fontos, hogy az Utánvét mezőbe a helyes érték kerüljön be, mert ez lesz az az összeg, amit a vásárlónak a csomagautomatánál kell kifizetnie. Az adatok átküldéséhez kattintsunk a Küldés gombra!
Ezután ha belépünk a FoxPost Control Panel oldalára, akkor meg fog jelenni az átküldött megrendelés a csomagok között.
Hozzászólás írása