FoxPost szállítási mód

Ügyfeleink kérése alapján integráltuk rendszerünkbe a FoxPost szállítási szolgáltatásait. Mostantól hozzáadható a megrendelőlaphoz a FoxPost Csomagautomata-választó modulja, valamint néhány kattintással átküldhetők a megrendelések adatai a FoxPost rendszerébe. 

A FoxPost szállítási módjának aktiválásával és beállításával lehetővé tehetjük vásárlóink számára, hogy a FoxPost szállítási mód választásával a megrendelőlapon egy felugró ablak segítségével választhassanak az ország területén lévő valamennyi FoxPost Csomagautomata közül, kijelölve, hogy melyik átvételi helyen szeretnék átvenni a megrendelt terméket.

FoxPost Csomagautomata-választó modul aktiválása

A funkció az E-shop –> Postaköltség -> Szállítási mód menüben érhető el. Aktiváláshoz először kattintással kapcsoljuk be (állítsuk kék színűre) a “FoxPost” neve melletti kapcsolót, majd kattintsunk a Változtatások mentése gombra! Ezután a fogaskerék ikonra kattintva tudjuk személyre szabni a beállításokat.

FoxPost aktiválása

A beállítás előtt érdemes elolvasni a FoxPost-ról szóló összefoglaló leírást a “További információk a FoxPost-ről” szövegre kattintva. Itt megtalálhatjuk a szolgáltatás listaárait, illetve minden olyan elérhetőséget, amelyen részletesen tájékozódhatunk a szolgáltatásról, valamint ahol felvehetjük a kapcsolatot a FoxPost-tal a szerződés megkötéséhez. Fontos, hogy a funkció használata előtt szerződést kell kötnünk a FoxPost-tal!

FoxPost információs oldal

A szerződés megkötése után megkezdődhet a szállítási mód beállítása.

A feljebb említett fogaskerék ikonra való kattintás után megjelenik a FoxPost szerkesztőfelülete. Itt az első két mező a megrendelések exportálásához kapcsolódik. Itt a Felhasználónév és a Jelszó mezőben a FoxPost-tól kapott belépési adatokat kell megadni. Az adatok megadása után lehetővé válik a FoxPost-on keresztül beérkezett megrendelések exportálása a FoxPost rendszerébe. Erről egy bekezdéssel lejjebb olvashatók további információk.

Ha nem akarjuk az adatokat exportálni, akkor ezt a két mezőt nem muszáj kitölteni, és továbbléphetünk a többi mezőre. A szállítási mód neve és leírása a kosárban, illetve a megrendelés adatainál fog megjelenni. Az alapértelmezett értékek megtarthatók vagy igény szerint módosíthatók. Ezután a többi szállítási módhoz hasonlóan meg tudjuk adni a szállítási díját (Postaköltség mező), valamint a hozzá kapcsolódó limiteket. A beállításokat egy példán keresztül szemléltetjük. Itt bruttó 10.000 Ft alatt 600 Ft-ba kerül a szállítás, így ezekkel az adatokkal töltjük ki a mezőket. Ezután megadhatunk egy bizonyos mértékű kedvezményt, amit a vásárlók a szállítási mód választása esetén fognak kapni, valamint feltölthetünk egy ikont, ami a szállítási mód neve mellett fog megjelenni a kosárban. Ha a beállításokat elvégeztük, akkor a Változtatások mentése gombra kattintva tudjuk rögzíteni a módosításokat.

FoxPost szállítási mód beállításai

Ezután menjünk vissza a szerkesztőfelületre a fogaskerék kattintva, és kattintsunk az Új limit hozzáadása gombra! A megjelenő új mezőknél adjuk meg, hogy a következő limiten (példánkban 10.000 és 50.000 Ft között) milyen díjért cserébe történik a kiszállítás! Igény esetén adjunk meg kedvezményt, majd kattintsunk a Változtatások mentése gombra! Ezt addig ismételjük, amíg be nem állítottuk az összes limitet!

Limitek beállítása a FoxPost-nál

Miután minden limitet létrehoztunk, hozzárendelhetjük a fizetési módokat az egyes limitekhez. A limitek természetesen nem csak árra, hanem súlyra is vonatkozhatnak, azaz lehetőség van a súly nagyságának függvényében elkülöníteni a szállítási díjakat.

Mivel a Csomagautomatákon csak bankkártyás fizetésre van lehetőség, ezért érdemes létrehoznunk egy új fizetési módot például „Fizetés FoxPost Csomagautomatán bankkártyával” névvel. Ezt az E-shop -> Postaköltség -> Fizetési mód menüben alul az Új fizetési mód hozzáadása gombra kattintva tudjuk megtenni.

Ha ez megvan, visszatérhetünk a Szállítási mód menübe, és a fogaskerék ikonra kattintva újra megnyithatjuk a FoxPost szerkesztőfelületét. Ott a Kapcsolódó fizetési módok sorában kattintsunk a Beállítások gombra, majd a felugró ablakban válasszuk ki a megfelelő fizetési módot, és mentsük el a beállítást! A beállítást végezzük el minden egyes limitre vonatkozólag, végül mentsük el az egészet a Változtatások mentése gombra kattintva!

Fizetési módok hozzákapcsolása

Fizetési módok hozzákapcsolása 2.

Ezután, ha a vásárló megrendel egy terméket, és szállítási módnak a FoxPost-ot választja, akkor a Megrendelés gombra kattintva egy felugró ablakból tudja kiválasztani a számára legmegfelelőbb helyet.

FoxPost a webshopban

FoxPost felugró ablaka

Az ablakban a vásárló megadhatja a csomagpont címét vagy üzletközpont nevét az “Üzletközpont név vagy cím” feliratú mezőben, majd a Keresés gombra kattintva a térképen meg fognak jelenni az adott cím/üzletközpont környékén található csomagautomaták. A vásárló kétféleképpen tud választani a lehetséges csomagautomaták közül:

a) A térképen a kívánt átvételi pontot jelző rókafejre kattint.

b) A bal oldali listából kattintással kiválasztja a megfelelő átvételi pontot.

Az átvételi pont kijelölése után az ablak jobb oszlopában megjelennek az adott csomagautomatához tartozó információk. Az átvételi hely véglegesítéséhez az alsó Kiválasztás gombra kell kattintani.

FoxPost Csomagautomata kiválasztása

A megfelelő csomagautomata kiválasztása után a személyes adatok kitöltésével, majd a Megrendelés elküldése gombra kattintva tudja feladni megrendelését a vásárló.

Megrendelések adatainak átküldése a FoxPost felé

Lehetőség van az adminisztrációs felületen belül néhány kattintással átküldeni a megrendelések adatait a FoxPost rendszerébe. Ehhez először meg kell adni a FoxPost-tól kapott felhasználói adatainkat az E-shop -> Postaköltség -> Szállítási mód menüben a FoxPost dobozában lévő fogaskerék ikonra kattintva.

FoxPost beállításai

Itt a Felhasználónév és a Jelszó mezőbe kell beírni azokat az értékeket, amiket a FoxPost-tal történő szerződéskötés után kapunk. Az adatok megadása után végezzünk mentést a Változtatások mentése gombra kattintva!

Felhasználói adatok megadása a FoxPost-nál

Ezután ha érkezett megrendelésünk a FoxPost szállítási módján keresztül, akkor lépjünk az E-shop -> Megrendelések -> Megrendelések menübe, jelöljük ki a kívánt megrendelést, majd kattintsunk a megrendelési lista fölött fogaskerék ikonra, és a felugró ablakban válasszuk a FoxPost opciót!

FoxPost export

A megjelenő oldalon látható a megrendelő neve, a csomagautomata címe, valamint az utánvét összege. Az Utánvét mezőjébe alapértelmezetten a megrendelés összértéke kerül be, de igény szerint ezt módosíthatjuk az adatok átküldése előtt. Ha a vásárló már előre kifizette a megrendelés összegét (vagy tudjuk, hogy nem a helyszínen fog fizetni, hanem például átutalja felénk a díjat), akkor pipáljuk ki az “A vevő már kifizette a megrendelés összegét” szöveg melletti jelölőnégyzetet! Ekkor az utánvét összege 0 Ft-ra változik, ami azt jelenti, hogy a vásárlónak nem kell az automatánál fizetnie a csomag átvételekor. Fontos, hogy az Utánvét mezőbe a helyes érték kerüljön be, mert ez lesz az az összeg, amit a vásárlónak a csomagautomatánál kell kifizetnie. Az adatok átküldéséhez kattintsunk a Küldés gombra!

FoxPost export adatok

Ezután ha belépünk a FoxPost Control Panel oldalára, akkor meg fog jelenni az átküldött megrendelés a csomagok között.