MPL_blog

Minden Magyarországra szállító webshopot érint és foglalkoztat a rendelet, amely kötelezően előírja, hogy a Postai szállítást fel kell tüntetni. Összeszedtük, hogy ez mit jelent az Eshop-gyorsan webshopokra nézve.

Teendők, ha már van meglévő szerződés a Postával

Ha már van élő szerződése a webshopodnak az MPL-lel, akkor nem történik változás és nincsen extra teendőd.

Ha van szerződésed, ugyanakkor az “inaktív”, akkor a fel kell vennie a kapcsolatot a Magyar Posta egyik értékesítőjével, hogy frissítse a szerződéses feltételeket.

Teendők, ha még nincs szerződés

Ebben az esetben két opció van:

  1. Regisztráció
    A postai ÁSZF-ben foglalt szolgáltatások igénybevételéhez elegendő egy regisztráció a https://posta.hu/webaruhazi_jogszabaly oldalon.
  2. Szerződéskötés
    Ha az ÁSZF-től eltérő, magasabb szintű szolgáltatást szeretne igénybe venni a webshop, akkor érdemes egyedi szerződést kötni az MPL-lel. Ennek nincs minimum elvárása, az igénybe venni kívánt szolgáltatás alapján érdemes választani.

A két opció között oda-vissza biztosított az átjárás. Így aki csak a regisztrációval szeretne élni, később választhatja a szerződéses konstrukciót is, és fordítva is.

Ez után az Eshop-gyorsan webshopod adminisztrációs felületén az Eshop –> Postaköltség –> Szállítási mód menüben tudsz egyedi szállítási módot létrehozni vagy aktiválhatod a beépített PostaPont vagy MPL szállítási módokat.

FONTOS: Az árakat és súly határokat külön be kell állítani, ebben korábbi blogbejegyzésünk segít.

Ellenőrzés

A kormányrendelet betartását nem a Magyar Posta fogja ellenőrizni, hanem a fogyasztóvédelmi szabályok megtartásának ellenőrzéséért felelős hatóság.

Dr. Balczó Barnabás, az MPL elnök-vezérigazgatója, elmondása szerint, ha valahol hiányosság lesz tapasztalható, akkor először még csak felhívás, figyelmeztetés várható, nem rögtön pénzbírság.

A postai szolgáltatás tartalma regisztráció esetén (ÁSZF alapon)

  • A kereskedő feladhatja a csomagját a 2200 magyarországi postahivatal egyikében.
  • A szolgáltatás díját a webáruháznak már feladáskor ki kell fizetni.
  • A szolgáltatás díját a postai ÁSZF határozza meg. Ez bruttó végső ár, ami tartalmazza a súly, az üzemanyag és az e-útdíj költségeket is.
  • Az ÁSZF szerinti díjba nem számolódnak bele a külön szolgáltatások díjai (pl.: utánvét, bankkártyás fizetés).

Milyen árat kell, lehet feltüntetettni a webshopomban?

  • Regisztrált (ÁSZF alapú) szolgáltatás esetén: Az ÁSZF-ben meghatározott díjon kell biztosítani a webshopnak a szolgáltatást.
  • Szerződött partnereknek: Az MPL-es szállítás fogyasztói árát a webáruház határozhatja meg.
  • Egyéb költségek (utánvét, csomagolás): Külön feltüntethetőek ezek a díjak a webshopban.

FONTOS: Folyamatosan frissülő GYIK-ot tett közzé a Posta: https://posta.hu/webaruhaz_jogszabaly_gyik, ezt érdemes lehet időnként megnézni, mert még történhetnek finomítások