Örömmel jelentjük, hogy hosszú fejlesztés után végre elérhető az új, reszponzív adminisztrációs felület! A felület egyelőre béta verzióban működik, de máris több új funkció megtalálható benne, és a közeljövőben további új elemekkel fog bővülni.
Az új felülettel kapcsolatban a legfontosabb tudnivalók a következők:
- Az új felületre az alábbi címen lehet belépni: www.eshop-gyorsan.hu/admin2
- A régi felület továbbra is elérhető az eddig megszokott címen: www.eshop-gyorsan.hu/admin
- A két felület párhuzamosan használható lesz, nem muszáj tehát megválni a régi, jól megszokott szerkezettől, de az új funkciók csak az új felületen lesznek elérhetők. Néhány hónapon belül az új felület válik alapértelmezetté.
- A felület az első hónapokban béta verzióban érhető el. Ezalatt több kisebb módosítás, frissítés, javítás várható rajta. A cseh és a szlovák változat már november óta elérhető, így a legfőbb javítások már megtörténtek, de a hibákkal, továbbfejlesztéssel kapcsolatos javaslatokat szívesen fogadjuk az info@eshop-gyorsan.hu címen.
Milyen újdonságokkal szolgál az új felület?
- Letisztult megjelenés, kismértékben módosított struktúra. A teljes menüsor a bal oszlopban jelenik meg, az almenük is a bal oszlopban, egymás alatt nyílnak meg.
- Teljes képernyős megjelenési lehetőség: a beállítás segítségével nagyobb hely áll rendelkezésre az adminisztráláshoz, kényelmesebbé téve a munkát.
- A bal menü elrejtésével még több hely marad tartalomnak, ami így még könnyebben kezelhető lesz.
- Az új felület 100%-osan reszponzív, ugyanúgy használható asztali számítógépről, mint mobiltelefonról vagy tabletről.
- A mobiltelefon kezdőlapján elhelyezhető az adminisztrációs felülethez kapcsolódó ikon, akárcsak egy alkalmazás ikonja.
- Teljesen új statisztikák jelennek meg a kezdőlapon a forgalomhoz kapcsolódóan. (További részletek lejjebb.)
- Az új statisztikák már nem Flash-alapúak, így megjelennek a Flash-t nem támogató eszközökön és böngészőkben is. (Hamarosan a Google is meg fogja szüntetni a Flash-alapú tartalmak támogatását.)
- A teljes felület modern grafikai megjelenést kapott. (A felület dizájnja mellett a szolgáltatás logója is megváltozott, és hamarosan a www.eshop-gyorsan.hu oldal is új, modern köntöst kap.)
- A felület az alábbi új funkciókat tartalmazza:
- Blog-készítési lehetőség: a funkció segítségével egyszerűen létrehozhatunk egy blog oldalt a webáruházhoz kapcsolódóan: Blog-készítés
- Push üzenetek: A böngészőben megjelenő új típusú értesítések, a push üzenetek immár beállíthatók a webáruházban: Push üzenetek
- Új statisztikák: A főoldalon megjeleníthető egy új diagram három hasznos látogatottsági adattal: Új diagram
- Zeerat: Az ingyenes integrált szolgáltatás használata esetén videofelvételek és hőtérképek segítségével elemezhetjük a látogatók viselkedését: Zeerat
- Akció-kezelés: Beállíthatunk időszakhoz kötődő akciókat az egyes termékeknél egyenként vagy tömegesen. A termék ára az akciós időszak alatt automatikusan módosul, és erről megjelenik egy akciós címke a termék- és kategóriaoldalon: Akció-kezelés
Az akciós termékek oldalán megjeleníthetünk egy visszaszámláló órát, amely az akció végéig hátralévő időt mutatja: Visszaszámláló óra az akciókhoz - Új reszponzív sablon: Hamarosan
- Új sablon-szerkesztési lehetőség: Hamarosan
- A felületen számos további funkció létrehozása van tervben az elkövetkező hónapokban. Az új felület már képes lesz több felhasználói fiók kezelésére egy felületen belül, illetve több webáruház kezelésére egy fiókhoz kapcsolódóan.
Vessünk néhány pillantást az új felület működésére és az újdonságokra!
Az új adminisztrációs felület alapvető kezelése
Az összes menü elem a bal oszlopba került, így minden egyszerűen megtalálható ugyanazon a helyen.
A képen látható ikon segítségével elrejthető a bal oszlop, így nagyobb felületen kezelhető menük tartalma:
A felső menüsor első eleme a webáruházra mutató link, amire kattintva megnyílik a webáruház új fülön:
Mellette látható a kapcsolatfelvételi doboz a kérdések/válaszok számával. Kattintás után üzenetet írhatunk az ügyfélszolgálatnak, illetve elolvashatjuk a korábbi kérdéseket és válaszokat.
Utána az ingyenes/teljes verzióból hátralévő napok száma látható. A feliratra kattintva megrendelhető a webshop teljes verziója.
A felső menüsor utolsó eleme a felhasználói fiókhoz kapcsolódik. Ha rákattintunk az “administrator” szövegre, akkor 3 lehetőség jelenik meg:
- A Számlák linkre kattintva megjelenik a webshophoz kapcsolódóan eddig létrejött díjbekérő és rendes számlák listája. A legfrissebb, még kiegyenlítetlen díjbekérő számla adatai a Szerkesztés oszlopban lévő ceruza ikonra kattintva módosíthatók.
- Fontos változás, hogy a bejelentkezési adatokhoz tartozó menü átkerült a Beállítások -> Bejelentkezési információk/Kapcsolat menüből a felső menüsorba. A Bejelentkezési adatok szövegre kattintva módosítható a fiókhoz tartozó jelszó.
- A Kijelentkezés szövegre kattintva kiléphetünk a fiókunkkal az adminisztrációs felületről.
A házikó ikonra kattintva megnyílik az adminisztrációs felület főoldala, ahol több új statisztika és doboz is látható.
A felület személyre szabása
Az új felület megjelenésének néhány eleme módosítható. A jobb oszlop tetejénél megjelenő fogaskerék ikonra kattintva megjelenik egy oszlop, ahol az adminisztrációs felület dizájnját szerkeszthetjük.
Az elsődleges szín módosításával megváltoztathatjuk a felület néhány gombjának, szövegének és ikonjának színét. Az oldal elrendezésénél beállíthatjuk, hogy a felület a képernyő teljes szélességében megjelenjen, vagy az oldal közepén helyezkedjen el. A sarkok megjelenésénél a gombok kinézetén lehet módosítani: lekerekített sarkú, illetve szögletes gombok közül lehet választani. Emellett beállíthatjuk, hogy a fejléc, az oldalsáv, illetve a teljes oldal háttérszíne sötét vagy világos legyen. Ha nem tetszenek a módosítások, akkor az Eredeti beállítások gombra kattintva visszaállítható az alapértelmezett megjelenés.
Statisztikák
Az eddig megszokott statisztikák továbbra is elérhetők a Statisztikák menüben, a főoldalon azonban több új doboz is megjelent.
Megrendelések áttekintése
A kezdőlapon megjelenő első dobozban a legfontosabb adat, a megrendelések száma látható. A grafikonon havi bontásban láthatjuk az adott év megrendeléseinek a számát, de korábbi évekre is szűrhetünk.
Havi és éves cél
Hasznos újdonság a havi és éves célok beállítási lehetősége. A kezdőlapon a megrendelések mellett látható, hogy hány százalékban teljesültek az éves és havi eladási célok. A Havi cél, illetve az Éves cél szövegre kattintva lehet váltani a két százalék között.
Ezeket a célokat a Beállítások -> Adminisztrációs beállítások menüben lehet beállítani. Itt az “Elsődleges cél beállítása” szöveg alatt adhatjuk meg, hogy milyen összegű eladásokat szeretnénk elérni az adott évben és hónapban. (pl. 250.000 Ft)
A következő sorban további új statisztikák láthatók: Mai bevétel, Havi forgalom, Új megrendelések és Mai forgalom.
Mai bevétel
A mai napon eladott termékek összára jelenik meg ebben a dobozban. (A szállítási és fizetési módok díjait itt nem számolja a rendszer.)
Havi forgalom
Az adott hónapban beérkezett megrendelések összege. A havi megrendelések bruttó összegét tartalmazza a doboz, beleértve a szállítási és fizetési módok díjait is.
Új megrendelések
Az adott napon beérkezett megrendelések száma jelenik meg a dobozban.
Mai forgalom
A Mai forgalom, illetve a Munkamenetek dobozában lévő adatok megjelenítéséhez hozzá kell kapcsolni a Google Analytics fiókunkat a webáruházhoz. Erről itt olvasható részletes leírás: Google Analytics fiók összekapcsolása a webshoppal
A fiók integrálása után az alábbi módon fognak megjelenni az adatok:
Legtöbbet költő vásárlók, illetve Legtöbbször eladott termékek
A következő két dobozban a webshopban legtöbbet vásároló felhasználók, illetve a legtöbbször eladott termékek adatai láthatók.
Legtöbbet költő vásárlók
Ebben a dobozban a három legnagyobb költéssel rendelkező felhasználó látható. A rendszer aszerint rangsorolja a vásárlókat, hogy ki mennyi pénzt költött el összesen a webáruházban. A dobozban látható a vásárló neve, e-mail címe, illetve a megrendeléseinek a száma. A doboz alatt kiemelten látható a “top vásárló”, akinél láthatjuk, hogy pontosan mennyi pénzt hagyott itt nálunk.
Legtöbbször eladott termékek
A dobozban a három legtöbbször eladott termék jelenik meg. A sorrend megállapításakor az eladások számát nézi a rendszer, és nem veszi figyelembe az eladott darabszámot. Azaz ha A terméket egyszer vásárolják meg, de akkor 50 db-ot vesznek, B terméket viszont tízszer vásárolják meg, de mindig 1 db-ot vesznek belőle, akkor a listában a B termék fog az első helyen megjelenni A termék előtt. A doboz alatt kiemelten megjelenik a “Legjobb termék”, azaz az a termék, amit a legtöbbször vásároltak meg, és látható lesz a termék által generált bevétel.
További adatok a kezdőlapon
Vevők kérdései és hozzászólások
A felhasználói felületen belül érkezett legújabb vevői kérdések, illetve az új hozzászólások eddig is megjelentek a kezdőlapon, de most letisztultabb, áttekinthetőbb formában érhetők el.
Hírek
Az új felületen belül is megjelennek a rendszerhez kapcsolódó legfontosabb hírek és információk. A hírek a jobb oszlopban láthatók, és a beépített görgetősáv segítségével hónapokra visszamenőleg megtekinthetők.
Szavazás
És természetesen a szavazáshoz tartozó modul is megjelenik az új felületen belül. Az új funkciókra a kezdőlap alján lévő dobozban lehet szavazni.
Írnák pár észrevételt az új admin felülettel kapcsolatban:
-Ha szerkesztek egy terméket a mentés kb. háromszor annyi ideig tart, csak ülök és hogy forog a karika.
-Aki egész napja nagy részét a shop adminisztrációjával tölti annak elég lehangoló nézni ezt a fekete-szürke színösszeállítást (gyászos)
-Javaslom a régi felület megtartását az új responsive mellett, vagy legalább próbálják ki a fejlesztők hogyan lehet egy webshopot adminisztrálni mobiltelefonról, de úgy hogy fel kell tölteni 20 új terméket 10-et leakciózni, 30 terméknek módosítani a készletét…. szerintem sikítva fog menekülni aki erre képes mobilról.
Kedves Sándor!
Köszönjük az észrevételeket!
Az új adminisztrációs felület egyelőre béta verzióban érhető el, tehát további finomításokra, módosításokra lehet számítani a működéshez, megjelenéshez kapcsolódóan.
– Az egyik legfontosabb feladat a felület gyorsítása lesz. A programozók már tisztában vannak vele, hogy hogyan lehet orvosolni a problémát, ezzel tehát mindenképpen fogunk foglalkozni.
– A színösszeállítás a közeljövőben nem fog változni, de elképzelhető, hogy hosszú távon többféle személyre szabási lehetőséget fogunk adni az adminisztrációs felület színvilágához kapcsolódóan.
– A régi felület mindenképpen meg fog maradni hosszú távon is, így aki jobban kedveli azt, az a későbbiekben is használni tudja majd. A webáruház bonyolultabb, időigényes műveleteit célszerű a továbbiakban is számítógépen végezni. A megrendelések ellenőrzése, statisztikák figyelése és az olyan apróbb feladatok, amik a napi rutin részei viszont már mobil eszközökről is elvégezhetők, ami véleményünk szerint jelentősen egyszerűsíteni tudja a munkát. A reszponzív megjelenés egy lehetőség, nem kötelező kihasználni azt. Aki jobban szeret mindent nagy képernyős számítógépen intézni, az a továbbiakban is megteheti – akár az új, akár a régebbi adminisztrációs felületen.