Az új adminisztrációs felületen belül lehetőségünk van új diagramot megjeleníteni a kezdőlapon. A modul adatai a Google Analytics-ből származnak, ezért az aktiváláshoz össze kell kapcsolnunk Google Analytics fiókunkat a webáruházzal.
A diagramon háromféle látogatottsági adat fog megjelenni: az oldalletöltések száma, a látogatások száma és az egyedi látogatók száma.
Ezek az adatok a Google Analytics elemzőrendszeréből származnak, így a statisztikák megjelenítéséhez össze kell kapcsolni az Analytics fiókunkat a webshoppal. Ha még nincs Google Analytics fiókunk, akkor itt tudunk egyet regisztrálni: Analytics fiók létrehozása
Ha elkészült a fiók, akkor az adminisztrációs felület főoldalán egyszerűen elvégezhetjük az összekapcsolást. A főoldalon két dobozt is láthatunk, ahol megjelenik egy gomb “Google Analytics integrálása” szöveggel. Bármelyikre kattinthatunk, ugyanúgy fog folytatódni a folyamat.
Kattintás után megjelenik egy felugró ablak, ahol be kell jelentkeznünk a Google Analytics fiókunkba. A Google alapértelmezetten felajánlja a legutóbb használt fiókot. Ha a fiók nem megfelelő, akkor a Bejelentkezés másik fiókkal linkre, majd a Fiók hozzáadása gombra kell kattintani. Ezután (vagy ha még nem jelentkeztünk be semmilyen Google fiókba a böngészőnkben), akkor az alábbi ablak fog megjelenni:
Itt meg kell adnunk az Analytics fiókhoz tartozó e-mail címünket, majd a hozzá tartozó jelszót. Ezután az alábbi képernyő lesz látható:
(Ha az adott böngészőben a linkre való kattintáskor be vagyunk jelentkezve a fiókunkba, akkor rögtön ez a képernyő fogad minket.)
Ellenőrizzük, hogy biztosan a felül látható e-mail címhez tartozik az a Google Analytics fiók, amit össze akarunk kapcsolni a webshoppal! Ha a cím megfelelő, akkor kattintsunk az Engedélyezés gombra!
A következő ablakban ki kell választanunk, hogy az Analytics fiókunkban lévő profilok közül melyiket akarjuk hozzákapcsolni a webshophoz. A legördülő dobozban válasszuk ki a kívánt profilt, majd kattintsunk a Mentés gombra!
Ezután újabb ablak jelenik meg, ahol tájékoztatást kapunk a sikeres összekapcsolásról. Fontos, hogy az adminisztrációs felületre való visszatérés után frissítsük a felületet a CTRL + F5 billentyűkombináció lenyomásával!
Frissítés után bezárhatjuk a felugró ablakot, és a diagramok meg fognak jelenni az adminisztrációs felületen belül.
A diagramon három fontos statisztika lesz látható: az oldalletöltések száma, a látogatások száma és az egyedi látogatók száma. Az egyes értékek a következőket mutatják:
- Egyedi látogatók száma: Ez a mutató fejezi ki, hogy hányan látogatták meg az oldalt. A különböző IP címet használó felhasználók minősülnek egyedi látogatónak. Ebből az adatból tehát látható, hogy hány felhasználó látogatta meg a webáruházat.
- Látogatások száma: Egy felhasználó egy nap többször is megnyithatja a webáruházat. A Látogatások száma mutatja, hogy összesen hányszor lett meglátogatva a webáruház. Ha valaki megnyitja a webshopot reggel, délben és este, akkor az három látogatásnak minősül.
- Oldalletöltések száma: Ez a legmagasabb érték, a webáruház oldalainak összes letöltésére vonatkozik. Egy látogatás alkalmával egy felhasználó több oldalt is megnyithat. Ha a látogató megnyitja A menüt, majd átlép B menübe, az két oldalletöltésnek minősül.
Ha a webáruházat egy másik Google Analytics fiókkal szeretnénk összekapcsolni, akkor kattintsunk a diagram alatt található fogaskerék ikonra, majd a felugró ablakban módosítsuk a felhasználói fiókot!
Reméljük, a diagramon megjelenő új adatok segítenek a webáruház látogatottságának elemzésében!
Hozzászólás írása