
Bekerült a rendszerbe a 8. szavazás győztese, az akció-kezelés. A funkció segítségével a kívánt termékekhez a kiválasztott időszakra meghatározott mértékű kedvezményt állíthatunk be. A beállított kedvezmény a megadott időszak kezdetével automatikusan életbe lép a webshopban, majd az időszak lejártakor a termék ára automatikusan visszaáll az eredeti értékre. Az akciós ár, valamint a kedvezmény mértékét jelző akciós pecsét megjelenik a termékoldalon és a termékdobozokban is.
Az új funkció csak az új adminisztrációs felületen belül érhető el. A kedvezmények beállíthatók egy-egy termékre vonatkozóan és tömegesen is. A termékenkénti beállításhoz az E-shop -> Termékek -> Termékek menübe kell lépni, majd meg kell nyitni a kívánt termék szerkesztőfelületét.
Ha új terméket hozunk létre, akkor először el kell mentenünk a terméket, majd ezután a ceruza ikonra (vagy a termék nevére) kattintva a szerkesztőfelület újbóli megnyitása esetén fog megjelenni az akció-kezeléshez tartozó fül. A fül a szerkesztőfelület alján a menüsor jobb szélén található. Új akció létrehozásához az Akció beállítása gombra kell kattintanunk.
Ekkor megjelenik a fülön egy új sor, ahol megadhatjuk az akció adatait. Az első mezőbe a kedvezmény mértékét kell megadni. A megadott értéket százalékban értelmezi a rendszer, tehát 30% kedvezmény esetén a mezőbe 30-at kell írnunk. Az Érvényesség kezdete mező alapértelmezett értéke a mai nap, az Érvényesség vége pedig alapértelmezetten a holnapi nap. A mezőbe kattintva felugrik egy naptár, ahol kiválaszthatjuk a kívánt kezdő- és végdátumot.
Az akció véglegesítéséhez kattintsunk a Termék mentése gombra!
Ezután ha visszalépünk a szerkesztőfelületre, és újra az Akció beállítása gombra kattintunk, akkor az új akció alapértelmezett kezdődátuma a legutóbbi akciót követő nap lesz. Ezt természetesen itt is tudjuk módosítani.
Az akciók minden nap éjfélkor indulnak és éjfélkor zárulnak. Ha kezdődátumnak március 6-át állítunk be, akkor március 6-án 0:00-tól egész nap érvényes lesz a kedvezmény. Ha a végdátumnak március 7-et állítunk be, akkor az azt jelenti, hogy 7-én 0:00-tól már nem lesz elérhető a kedvezmény, azaz 6-án 23:59-kor véget ér, tehát 7-én már egész nap nem lesz érvényben. Jelen példánál maradva egy március 6-tól 7-ig tartó kedvezmény 24 órás időintervallumot jelent (éjféltől éjfélig).
A lejárt vagy megszüntetni kívánt kedvezményeket az X ikonra kattintva törölhetjük.
Nézzük, hogy jelennek meg a webáruházban az akciós termékek! Az aktív kedvezményes árral rendelkező termékek dobozában megjelenik egy piros címke, ami tartalmazza az aktuális akció mértékét. A termékdobozban megjelenik a termék eredeti ára (áthúzva), illetve a kedvezményes ár is.
A termékoldalon szintén látható a kedvezményt jelző akciós címke, illetve az akciós áron kívül az eredeti ár is áthúzottan.
Az “Eredeti ár” feliratát személyre lehet szabni az E-shop -> E-shop beállításai -> Ár / ÁFA menüben. Itt az “Eredeti ár” szövege melletti mezőben lehet megadni, hogy milyen felirat jelenjen meg az eredeti ár értéke előtt.
Lehetőség van olyan speciális kategória létrehozására, amiben csak az akciós termékek szerepelnek. Ehhez első lépésként létre kell hoznunk egy ilyen speciális kategóriát. Ehhez az E-shop -> Termékkategóriák menübe kell lépnünk, és az Új kategória hozzáadása gombra kell kattintanunk. (Vagy beléphetünk egy meglévő kategória szerkesztőfelületére is.)
A kategória neve alatt megjelenik egy új legördülő doboz “Kategória típusa” névvel. Itt két lehetőség közül választhatunk: Normál kategória vagy Akciós termékek. Normál kategória esetén a termékek hozzáadása a kategóriához a hagyományos módon történik: amelyik termék szerkesztőfelületén beállítottuk az adott kategóriát, az a termék meg fog jelenni a kategóriában. Az Akciós termékek opciót választva a kategória speciális kategóriaként lesz létrehozva. Ekkor a kategóriához automatikusan hozzáadásra kerülnek azok a termékek, amik aktív kedvezményes időszakkal rendelkeznek.
Mentés után ha megnyitjuk a webáruházat, akkor meg fog jelenni egy Akciós kategória, amiben az akciós termékek aktuális listája jelenik meg.
Fontos: Az aktív akciós időszakkal rendelkező termékek automatikusan meg fognak jelenni az Akciós típusú kategóriában, de csak abban az esetben, ha a termékek hozzá lettek rendelve legalább egy főkategóriához. Azok a termékek, amik kategorizálatlanok, vagy csak alkategóriákhoz lettek hozzáadva, nem fognak automatikusan megjelenni az Akciós típusú kategóriában akkor sem, ha épp aktív akciós időszakkal rendelkeznek.
Az akciókat tömegesen is beállíthatjuk a webáruházban. Ehhez az E-shop -> Termékek -> Ár szerkesztése menübe kell lépnünk. Itt megjelenik a termékek listája. Azoknál a termékeknél, ahol ütemezve van valamilyen kedvezmény, megjelenik egy piros hátterű % ikon. Az ikonra kattintva megnyílik a termék szerkesztőfelületének az a része, ahol az akciókat lehet beállítani.
Az akció tömeges beállításához jelöljük ki a kívánt termékeket, majd kattintsunk a fogaskerék ikonra!
A megjelenő lehetőségek közül válasszuk az Időszakos akció beállítása opciót!
A megjelenő oldalon 3 beállítást kell elvégeznünk: meg kell adnunk a kedvezmény mértékét (százalékban), illetve az akció kezdő -és végdátumát. Példánkban a kijelölt termékekhez 20% kedvezményt állítunk be március 13. és 19. között. A Mentés gombra kattintva véglegesíthetjük az akciót.
Mi történik akkor, ha a kiválasztott termékeknél már volt beállítva kedvezmény, és az újonnan megadott akció időszaka átfedésben van a már beállított időszakkal? Például szeretnénk a kijelölt termékekhez 10% kedvezményt beállítani március 10. és 15. között, de az egyik terméknél már korábban aktiválva volt egy 20%-os akció március 13. és 19. között. Ebben az esetben mentés után egy piros hibaüzenet jelenik meg: Ütközés volt a korábban beállított kedvezményekkel. Az üzenet alatt 2 opció közül választhatunk: vagy megtartjuk a termék(ek)hez korábban beállított kedvezményeket (ekkor a tömegesen beállítani kívánt akció nem kerül elmentésre), vagy érvényesítjük a tömeges akciót, ebben az esetben viszont elvesznek a termék(ek)hez korábban beállított akciók. Válasszuk ki az egyik opciót, majd kattintsunk a Mentés gombra!
A tömeges szerkesztési lehetőségek közül a következő opció az “Az összes beállított akció törlése”. Ebben az esetben a kiválasztott termékekhez korábban beállított összes akció törölve lesz.
Az utolsó lehetőség az “Az adott időszakhoz beállított akciók törlése” opció. Ebben az esetben beállíthatjuk, hogy a kiválasztott termékek esetén milyen időszakhoz kapcsolódóan szeretnénk törölni az összes akciót.
Az opcióra való kattintás után megjelenik egy ablak, ahol két dátumot kell megadnunk. A Törlés gombra való kattintás után az összes olyan akciós időszak törölve lesz, ami beleesik a megadott törlési intervallumba. Tehát ha például beállítjuk, hogy március 14. és 18. között az összes akció törölve legyen, és a termékünknél korábban be volt állítva egy akció március 10. és 15. között, valamint egy másik akció március 17. és 30. között, akkor mindkét akció (/ akciós időszak) törölve lesz, mivel az időszakok beleesnek a törlési időszakba.
Hogyan állíthatók be akciók a termék-tulajdonságokhoz?
Ha termékeink rendelkeznek tulajdonságokkal (színek, méretek, stb.), és az akciókat csak bizonyos tulajdonságokhoz kapcsolódóan szeretnénk beállítani, akkor arra is van lehetőség. A tulajdonságok ellenőrzéséhez lépjünk az E-shop -> Termékek -> Termékek menübe, és ellenőrizzük, hogy van-e cédula ikon a terméknél! Az ikon csak azoknál a termékeknél jelenik meg, amikhez kapcsolódóan létre lett hozva termék-tulajdonság. Ha megvan a cédula ikon, akkor arra kattintva kibonthatjuk a tulajdonságokat. Ekkor megjelenik a termék alatt a termék-tulajdonságok listája.
Ezután lépjünk az E-shop -> Termékek -> Ár szerkesztése menübe!
Itt a cédula ikonra kattintva szintén kibonthatók a tulajdonságok. A tulajdonságok kék háttérrel jelennek meg.
A tulajdonságokat ugyanúgy kijelölhetjük és tömegesen akciózhatjuk, mint a normál termékeket. Jelen példánkban kiválasztjuk az első öt terméket, majd a fogaskerék ikonra kattintunk.
A felugró ablakban az “Időszakos akció beállítása” opciót választjuk.
A normál termékek akciózásához hasonlóan megadjuk a kedvezmény mértékét (jelen esetben 20%-ot), illetve az akciós időszak kezdetét és végét, majd a Mentés gombra kattintunk.
Mentés után a tulajdonságok neve mellett megjelenik egy piros hátterű % ikon, ami azt jelzi, hogy az adott tulajdonsághoz kapcsolódik kedvezmény.
Ha ellenőrizzük a terméket a webshopban, akkor láthatjuk, hogy a fő termék dobozában nem fog megjelenni az akciós címke, mivel nem minden tulajdonsághoz tartozik akció.
Ha megnyitjuk a termék oldalát, és kiválasztunk egy akciós tulajdonságot, akkor viszont a megadott kedvezmény mértékével csökken a tulajdonság ára, és megjelenik az akciós címke is.
Ha a vásárló egy másik tulajdonság-kombinációt választ, ahol nincs beállítva kedvezmény, akkor a termékoldal frissülése után eltűnik az akciós címke, illetve az ár visszaáll az eredeti értékre.
Kedves Gazsi!
Köszönöm az összefoglalót, így átlátható.