Mostantól lehetőség van a Glami nevű árösszehasonlító oldalt összekapcsolni a webáruházzal. Az export fájl generálása mellett a Glami-hoz tartozó képpont is beilleszthető a webshopba.
A Glami egy új árösszehasonlító oldal, ami a hazai piac mellett Csehországban, Szlovákiában és Romániában is elérhető. Különlegessége, hogy elsősorban divat és lakberendezési termékekkel foglalkozik. A látogatók olyan kategóriák közül válogathatnak, mint ruházat, cipők, ékszerek, órák, illetve lakberendezés terén fürdőszoba-, konyha- és hálószobabútor.
A Glami oldalain több mint 2 millió termék és közel 13.000 márka érhető el. Az árösszehasonlító oldal Csehországban és Szlovákiában már meglehetősen népszerű, így hasonló sikerekre lehet számítani a hazai piacon is. A klasszikus árösszehasonlító oldalak funkcióin túl a Glami érdekes funkciót kínál a divat szerelmesei számára: lehetőség van saját kollekciók elkészítésére, megosztására, és más kollekcióinak kommentálására. A szociális interakciók segítségével pedig növelhető az oldal látogatóinak, és így az onnan érkező megrendeléseknek a száma.
XML fájl létrehozása a Glami-hoz
A Glami-hoz tartozó terméklistát az E-shop -> Exportálás -> Termékek exportálása menüben lehet létrehozni. Itt a legördülő listáról a Glami opciót kell választani. (A megjelenő opcióknál nyugodtan meghagyhatjuk az alapértelmezett beállításokat.)
A Generálás gombra való kattintás után létrejön az xml fájl, aminek az URL címét kell majd beilleszteni a Glami felületére.
A Glami-val való összekapcsoláshoz meg kell nyitni Glami oldalát a www.glami.hu címen, majd a láblécben az Üzlet hozzáadása opciót kell választani.
Itt az oldal alján a Regisztrálni linkre kattintva tudunk új fiókot regisztrálni e-mail címünk és jelszavunk megadásával.
A megjelenő oldalon az “XML betöltés URL címe (specifikáció)” sorában kell megadnunk a webshopban generált xml feed URL címét.
Glami pixel
Az adatok kitöltése és az URL cím megadása után kapni fogunk egy Glami pixel nevű kódot, ami lehetővé teszi az oldalhoz kapcsolódó konverziók mérését. A működése a Facebook-képponthoz hasonló: ha valaki be van jelentkezve a böngészőbe a Facebook-kal, és megtekinti bizonyos termékek oldalát, akkor a Facebook rögzíti, hogy milyen termékek lettek megtekintve, és történt-e vásárlás. Ezután a látogató a meglátogatott oldalak és vásárlások függvényében fog hirdetéseket kapni Facebook-on. A Glami képpontja ugyanilyen elven működik: a képpont rögzíti, ha valaki már vásárolt vagy látogatást tett a webshopunkban, és ezután ennek megfelelően fog termékeket ajánlani a Glami oldalán.
A teljes kódból csak az ID értékére lesz szükségünk:
Ha kimásoltuk az ID értékét, akkor lépjünk az E-shop -> E-shop beállításai -> Alapbeállítások menübe, és a Glami pixel sorába illesszük be a kódot, majd mentsük el a változtatásokat!
Glami kategória
A Glami elvárja, hogy a fájlba az ő oldalán megtalálható kategóriaszerkezet szerint kerüljenek be a termékek. Mivel a webáruházunk kategóriaszerkezete valószínűleg eltér a Glami által elvárt szerkezettől, ezért készítettünk egy funkciót, amellyel megoldható, hogy a kategóriák módosítása nélkül is megfeleljünk a Glami által elvárt felépítésnek. Ennek beállításához lépjünk az E-shop -> Termékkategóriák menübe, és nyissuk meg az egyik kategóriánk szerkesztőfelületét a ceruza ikonra kattintva!
A kategória nevéhez tartozó mező alatt megjelenik egy új mező Glami kategória névvel. Itt elég, ha elkezdjük beírni a kívánt kategória-nevet, és a rendszer rögtön felajánlja azokat a kategóriákat, amik tartalmazzák az épp beírt szót, így egyszerűen kiválaszthatjuk a Glami rendszeréhez tartozó megfelelő kategóriát. (Az itt kiválasztott kategória nem befolyásolja a kategória webshopban megjelenő nevét.)
A rendszer az exportálás során a Glami kategória sorában kiválasztott kategóriában fogja elhelyezni a terméket az xml fájlban.
Hozzászólás írása