Saját domain név használata esetén lehetőség van e-mail címeket létrehozni az adminisztrációs felületen belül. Az összefoglalóban az e-mailek címek létrehozásáról, a Webmail használatáról és a külső levelezőrendszerek beállításairól, valamint a domain névhez kapcsolódó átirányítási beállításokról olvasható leírás.

Saját domain név

Ha szeretnénk saját domain nevet használni webshopunkhoz, akkor azt a teljes verzió megrendelésekor a megrendelőlapon kell jeleznünk. (A teljes verziót az adminisztrációs felület bal felső részén lévő kék színű “Teljes verzió megrendelése” gombra kattintva lehet megrendelni.) Ha már van lefoglalt, saját domain-ünk, akkor annak címét írjuk be a “Szeretném használni a saját domain nevemet” résznél a beviteli mezőbe, és jelöljük be a “Szeretnék regisztrálni egy domain nevet:” szöveg mellett a “nem” opciót.

Saját domain megadása

Ha még nincs regisztrált domain nevünk, és szeretnénk egyet regisztrálni, akkor arra is van lehetőség. Ehhez a domain név beírásán kívül a “Szeretnék regisztrálni egy domain nevet:” szöveg mellett az  “igen” opciót kell választanunk. Ekkor megjelenik a “Személyi igazolvány szám” és a “Születési dátum” mező, ahol meg kell adni személyi igazolvány számunkat és születési dátumunkat, mert a domain szolgáltatók csak ezen adatok birtokában hajlandóak új domain-t regisztrálni.

Új domain regisztrálása

Ha az “igen” opciót választottuk, akkor cégünk a Forpsi nevű domain szolgáltatónál kezdeményezi a domain regisztrálását a megfelelő átirányítási beállításokkal együtt. A domain árát a Forpsi számlájára kell majd befizetni, aminek részleteiről a regisztráció után a Forpsitól kapott automatikus üzenetben kapunk majd leírást. (Mivel a regisztrációt az Eshop-gyorsan csapata kezdeményezi, ezért az e-mail nem azonnal érkezik meg a webshop teljes verziójának megrendelése után. Ha nem munkanapon történt a megrendelés, akkor több nap is eltelhet az e-mail beérkezéséig.) Ebben az esetben a domain és webshop árának (külön-külön történő) kiegyenlítése után a domain név 1-2 munkanapon belül elérhető lesz.

Ha már megrendeltük a teljes verziót, és utólag szeretnénk domaint regisztrálni vagy létező domaint átirányítani, akkor mindkét esetben az adminisztrációs felület Kapcsolatfelvétel menüjében kell jeleznünk ezt az igényünket!

Ha már létező domain nevet szeretnénk a webshopunkhoz kapcsolni, akkor szükség van arra, hogy a domain oldalán is el legyenek végezve a megfelelő átirányítási beállítások. Ekkor két lehetőségünk van:

1. A domain névszervereinek módosítása (javasolt beállítás)

Ez a legegyszerűbb beállítás, mert ez a domain és az e-mail címek átirányítására egyaránt vonatkozik, így ennek használatát javasoljuk. Lépjünk be a domain név adminisztrációs felületére, és keressük meg a DNS módosítása (vagy névszerver módosítása, vagy NS mezők módosítása) menüpontot! A felületen az NS mezők értékét írjuk át a következőkre:
ns.bohemiasoft.com
ns2.bohemiasoft.com

A beállítás elvégzése után a domain 24 órán belül frissül.

VAGY

2. A domain CNAME és MX mezőinek módosítása

Ezt a fajta átirányítást akkor érdemes alkalmaznunk, amikor meg szeretnénk tartani a korábbi domainhez tartozó e-mail címünket, és a régi levelező használatát szeretnénk folytatni, vagy amikor csak az e-mail címek beállításait szeretnénk módosítani.

Első esetben (a régi e-mail címek megtartása esetén) a következő mezők módosítására van szükség:
CNAME: c1.eshop-gyorsan.hu
A: 81.0.206.125

Emellett törölnünk kell a régi A értékeket.

Második esetben, ha csak az e-mail címeket szeretnénk az Eshop-gyorsan rendszerében kezelni (de a domain-t nem szeretnénk átirányítani), akkor az MX mezőket kell módosítanunk az alábbiakra:
mx.bohemiasoft.com
mx2.bohemiasoft.com

A beállítások elvégzése után a domain 24 órán belül frissül.

E-mail címek

Miután elvégeztük a domain név beállításait, és a domain össze lett kapcsolva a webshoppal, megjelenik egy új menüpont az adminisztrációs felületen belül a Beállítások menüben, E-mail címek névvel.

Alapértelmezetten létrehozásra kerül 2 db e-mail cím postmaster@sajatdomain.hu és noreply@sajatdomain.hu névvel, ezeket az alap címeket ne töröljük!
Az “Új e-mail cím létrehozása” gombra kattintva tudunk új e-mail címeket készíteni. A megjelenő oldalon 3 mezőt tudunk kitölteni:
– Az “E-mail = Login” mezőbe írjuk be a létrehozni kívánt e-mail címet (a @sajatdomain.hu végződés nélkül)
– A “Továbbítás” mező kitöltése nem kötelező, azonban ha beírunk ide egy létező saját e-mail címet, akkor az összes (az újonnan létrehozott címre érkező) levél továbbítva lesz a beírt címre, úgy, hogy még másolat sem marad róla az új címen. Ha szeretnénk, hogy a levelek az új e-mail címre és más cím(ek)re is megérkezzenek, akkor a Továbbítás mezőbe írjuk be az új e-mail cím nevét, majd vesszővel elválasztva azokat a címeket, ahová szeretnénk, hogy küldjön másolatot a rendszer.
– A “Jelszó” mezőbe írjunk be egy általunk választott, biztonságos jelszót, amelyet később a Webmailben vagy a levelezőben kell majd használnunk.
A mezők kitöltése után kattintsunk a Mentés gombra, ezzel létrehozásra kerül az e-mail cím!

Webmail használata

A rendszerben létrehozott címek öt különböző online felületen érhetők el: webmail.bohemiasoft.comwebmail2.bohemiasoft.comwebmail4.bohemiasoft.comwebmail5.bohemiasoft.com és webmail6.bohemiasoft.com. A levelezés az öt felület bármelyikén (akár egyszerre mindegyiken is) kezelhető. Az egyes felületek alapfunkciói megegyeznek, de van néhány egyedi beállítási lehetőség, és menüszerkezetük, valamint grafikai megjelenésük eltérő. A Webmail, a Webmail4, a Webmail5 és a Webmail6 elérhető magyar nyelven is. A Webmail4, Webmail5 és Webmail6 esetén a bejelentkezési oldalon kiválasztható a használni kívánt nyelv, a Webmail-nél az alábbi módon állítható át a nyelv:

A Name mezőbe az e-mail címet, a Password mezőbe a hozzá tartozó jelszót adjuk meg! (Tehát azt a jelszót, amit az adminisztrációs felületen az e-mail cím létrehozásánál a Jelszó mezőben adtunk meg.) A Login gombra kattintva a belépés után át tudjuk váltani a levelező nyelvét magyarra. Ehhez az Options menü Display Preferences nevű fülére kell kattintanunk, és a Language szöveg sorában a Hungarian opciót kell választanunk a legördülő listáról. Ezután kattintsunk alul a Submit gombra, majd jelentkezzünk ki a levelezőből (jobb felül Sign Out gomb)! Újbóli belépés esetén már magyar nyelven fog megnyílni a levelező-program.

4

5

E-mail címek beállítása külső levelező szoftverekben

Ha nem a Webmailben, hanem más, saját levelezőben (Outlook, Windows Live Mail, stb.) szeretnénk leveleinket kezelni, akkor meg kell adnunk a fiókhoz tartozó POP és SMTP címeket. A beállításokat a Windows Live Mail felületén szemléltetjük.

Nyissuk meg a levelezőt, majd a fiókok fülön kattintsunk az E-mail ikonjára!

6

Írjuk be az e-mail címünket, amit a levelezőben szeretnénk kezelni, és a hozzá tartozó jelszót (érdemes a jelszó tárolása opciót kipipálni), adjuk meg nevünket, valamint jelöljük be, hogy szeretnénk-e a fiókot alapértelmezett fiókként beállítani! (A Kiszolgálói beállítások kézi konfigurálása jelölőnégyzete üresen maradhat.)

7

A Bejövő kiszolgáló adatainál kétféle kiszolgálótípus közül választhatunk. POP esetén a kliens és a szerver között nem lesz szinkronizáció. Azaz ha törlünk egy levelet a kliensről, akkor az nem fog törlődni a szerverről. IMAP esetén viszont van szinkronizáció. Tehát egyrészt a levelek törlése is mindkét helyen megtörténik, másrészt ha elküldünk egy levelet a kliensről (a levelezőnkből), akkor az a szerveren (Webmail-ben) is el lesz mentve az elküldött levelek között.

A kiszolgálótípusnál a POP opció választása esetén a kiszolgáló címéhez írjuk be a pop3.bohemiasoft.com címet, és pipáljuk ki a “Biztonságos kapcsolat (SSL) szükséges” opciót! A port címe maradhat 995. A hitelesítés típusánál válasszuk a “Biztonságos jelszó-hitelesítés” opciót, a Bejelentkezési felhasználónévhez pedig írjuk be a teljes e-mail címünket!

8

Ha az IMAP opciót választjuk, akkor a kiszolgáló címéhez írjuk be az imap.bohemiasoft.com címet, és pipáljuk ki a “Biztonságos kapcsolat (SSL) szükséges” opciót! A port címe maradhat 993. A hitelesítés típusánál válasszuk a “Biztonságos jelszó-hitelesítés” opciót, a Bejelentkezési felhasználónévhez pedig írjuk be a teljes e-mail címünket!

9

A Kimenő kiszolgáló adatainál a “Kiszolgáló címéhez” írjuk be a következő címet: smtpc.bohemiasoft.com , és pipáljuk be a “Biztonságos kapcsolat (SSL) szükséges”, valamint a “Hitelesítés szükséges” opciót, a Porthoz pedig írjuk be a következő számot: 587! A Tovább gombra kattintva hozzáadásra kerül az e-mail cím a levelezőhöz.

Figyelem! Bizonyos levelezők nem fogadják el a “Biztonságos jelszó-hitelesítés” opciót! Ebben az esetben az “Egyszerű szöveges hitelesítés” opciót érdemes használni. Ugyanígy előfordulhat, hogy újabb típusú levelezők a kimenő levelek hitelesítésénél az “SSL kapcsolat” helyett a “Minden tanúsítvány elfogadása” opcióval engedik csak működni a levelezést.