Aki gyakran keres rá termékekre a Google-ben, az észrevehette, hogy a találatok között megtalálható információk nem mindig ugyanolyan struktúrájúak. A legtöbb helyen az általános információk láthatók, de néhány helyen több információ is megjelenik, és az ilyen találatok jobban vonzzák a tekintetet. Új funkciónk segítségével lehetővé tehetjük, hogy a mi termékeinkről is megjelenjenek extra információk a Google-ben.

Ha rákeresünk például a Samsung Galaxy S8 termékre, akkor ehhez hasonló találatok jelennek meg:

MicroData - korábbi megjelenés
Van azonban néhány találat, ahol a termék neve alatt megjelenik számos kiegészítő információ is. A Samsung Galaxy S8 kifejezésre való keresésnél ezek az információk például így jelennek meg:

MicroData - Új, továbbfejlesztett megjelenés

Miért is vonzza jobban a tekintetet a 2. találat? Az ott megjelenő pluszinformációk miatt.

Mindkét találatnál megjelennek a listában a következő információk:

  • Termék neve
  • Weboldal címe
  • Leírás

A második találatnál viszont még az alábbi információk is láthatók:

  • URL cím kibővítése a termék fő- és alkategóriáinak listájával
  • Csillagos értékelések átlagának megjelenítése képi formában
  • Értékelések átlaga számmal kifejezve
  • Értékelések száma
  • Termék ára
  • Raktárinformációk (Ha a 3. raktáropció van kiválasztva a webshopban, – azaz a készletadatok elrejtése – akkor minden terméknél a Raktáron szó fog megjelenni.)

Hogyan lehetséges ezeknek a pluszinformációknak a megjelenítése? A MicroData segítségével. A MicroData olyan plusz adatok rögzítését jelenti, amik a weboldal látogatói számára nem láthatók, csak a keresőoldalak robotjai tudják őket kiolvasni a webáruház forráskódjából. A Google feltérképezi a weboldalt, kiolvassa az egyes elemekhez tartozó “mikroadatokat” (MicroData), és megjeleníti őket közvetlenül a találati listán.

Az imént felsorolt extra elemeken kívül az alábbi adatokhoz kapcsolódóan hoztunk létre MicroData elemeket a rendszerben (ezek azonban nem jelennek meg közvetlenül a találati listán):

  • Termékek képei (beleértve a további képeket)
  • Vonalkód
  • MPN (gyártói cikkszám)
  • Pénznem

Hogyan tudjuk bekapcsolni a továbbfejlesztett MicroData-t, hogy a Google még több információt megjelenítsen termékeinkről? Ez néhány kattintással megtehető a Beállítások -> Weboldal beállításai -> Megjelenítési beállítások menüben. Itt le kell görgetni majdnem az oldal aljára, és a “Microdata típusa:” szöveg mellett a “Továbbfejlesztett” opciót kell választani, majd el kell menteni a változtatásokat.

MicroData aktiválása

A rendszerben korábban is elérhető volt egy egyszerű MicroData-gyűjtemény, ez azonban a továbbfejlesztett verzióban számos (fent felsorolt) elemmel ki lett bővítve.

Fontos tudni, hogy a továbbfejlesztett mikroadatok csak azután lesznek láthatók a Google találati listáján, miután a Google újraindexelte az oldalt. Ez általában csak többnaponta történik meg, a változás tehát nem lesz azonnal látható a Google-ben.

Ha szeretnénk megjeleníteni a csillagos értékeléseket a Google-ben, de a webáruházban jelenleg nem jelennek meg az értékelések, akkor először aktiválnunk kell a Termék-értékelés funkciót a rendszerben. A funkcióról itt olvasható részletes leírás: Termékek értékelése