Kedvezményrendszer

Hosszú fejlesztés után elérhetővé vált a kedvezménypont-rendszer funkció a webáruházban. A funkció lényege, hogy a vásárlók pontokat gyűjthetnek megrendeléseikkel, amiket később kedvezményre válthatnak vásárlásaik során.

Minél többet vásárol valaki, annál több kedvezményhez juthat. A pontok segítségével újabb és újabb vásárlásra ösztönözhetjük vevőinket, így jelentősen növelhető a megrendelésszám. A kedvezménypont-rendszer beállításai minden webáruházban személyre szabhatók.

A funkció az E-shop –> Kedvezményrendszer menüben érhető el. Az Alapbeállítások almenüben végezhetjük el a kedvezmények globális beállításait.

Kedvezményrendszer aktiválása

A webshop aktuális beállításaitól függően 2 hibaüzenet jelenhet meg:

  • Az SSL nincs aktiválva: A rendszer jelzi, hogy a webshopban nincs beállítva a titkosított (HTTPS) csatornán keresztül történő kommunikáció. A titkosított kommunikáció a személyes adatokkal dolgozó kedvezményrendszer használata esetén erősen ajánlott, de nem kötelező. Ez azt jelenti, hogy az SSL aktiválása nélkül is használható a funkció. Az SSL aktiválásáról itt olvashatók információk: SSL aktiválása
  • Nem megfelelő beállítások a felhasználói felülethez kapcsolódóan: Ez a hibaüzenet szintén csak egy ajánlás, az itt javasolt funkciót nem muszáj beállítani, anélkül is használható a kedvezményrendszer. Azért jelenik meg a javaslat, mert a pontrendszer használata esetén az E-shop –> Regisztrált felhasználók –> Felhasználói felület menüben az optimális beállítás a 2. opció, azaz az automatikus felhasználói regisztráció. Az opció aktiválása esetén célszerű a “Bejelentkezési adatok csatolása a megrendelésről szóló e-mailhez” opciót is aktiválni. A javasolt beállítások azt fogják eredményezni, hogy minden vásárló, aki sikeres megrendelést ad le, egyúttal regisztrálva is lesz a webáruházba, és a bejelentkezési adatokat a megrendelésről szóló visszaigazoló üzenetben kapja meg. A nem regisztrált vásárlók nem tudnak pontokat kapni és beváltani.

Felhasználói felület helyes beállítása

A kedvezményrendszer beállításai

Az egyes mezők segítségével az alábbi módon szabhatjuk személyre a kedvezményrendszert:

  • A kedvezményrendszer bekapcsolása: A webáruházban csak akkor jelennek meg a kedvezménypontok, ha a jelölőnégyzet aktiválva van. Ha ideiglenesen kikapcsoljuk a funkciót, akkor az addig megszerzett és beállított pontok nem vesznek el.
  • A megrendelés értékének átalakítása pontokká: Itt megadhatjuk, hogy hány forintnyi megrendelés esetén kapjon 1 pontot a vásárló. Ha beírjuk a mezőbe, hogy 100, akkor az azt fogja jelenteni, hogy egy 100 Ft-os termék megvásárlása esetén 1 pontot kap a vásárló. Értelemszerűen 25.000 Ft-os kosárérték esetén 250 pont jár a felhasználónak vásárlás után.
  • A megszerzett pontok átalakítása kedvezménnyé: Itt megadhatjuk, hogy a vásárló által megszerzett pontokért mekkora kedvezmény kapható egy vásárlás során. Ha 5-öt írunk a mezőbe, akkor az azt fogja jelenteni, hogy 5 pont megszerzése esetén 1 Ft kedvezményt kap a vásárló. Ha tehát valaki összegyűjtött 5000 pontot, akkor azok beváltása esetén 1000 Ft-tal olcsóbban tud vásárolni. Ha teljes egészében pontokból szeretne megvásárolni egy 4000 Ft-os terméket, akkor ezesetben 5*4000 = 20.000 pontot kell gyűjtenie.
  • A kedvezmény beváltható legyen a szállítási és fizetési díjaknál is: Ha az opció ki van pipálva, akkor a szállítási és fizetési módok díjai is beleszámítanak a teljes kosárértékbe, amiből a rendszer levonja a kedvezményt. (Egyébként csak a termékek árából lesz levonható a pontok által szerzett kedvezmény.)
  • Lehetőség van a kedvezménypontok és a kedvezménykuponok kombinálására: Az opció aktiválása esetén egy termékre be lehet váltani egyszerre kedvezménykupont és kedvezménypontokat is.
  • Minimális megrendelési érték a kedvezmény felhasználásához: Itt lehet megadni, hogy minimum mekkora kosárérték esetén lehessen kedvezménypontokat beváltani.
  • Maximális megrendelési érték a kedvezmény felhasználásához: Itt lehet megadni, hogy a kosárérték maximum hány %-át lehet pontokkal kifizetni. Ha 100-at írunk a mezőbe, akkor a megrendelés teljes összege kiegyenlíthető lesz pontokkal. Ha 50-et írunk oda, akkor egy 10.000 Ft-os termék esetén maximum 5000 Ft-nyi pontot fog tudni felhasználni a vásárló.

Kedvezményrendszer lehetséges beállítása

A megszerzett pontok az alábbi helyeken jelennek meg:

  • A webáruházban a felhasználói felületen

Kedvezménypontok megjelenése a felhasználói felületen

  • A megrendelésről szóló visszaigazoló e-mailben
  • Az E-shop –> Regisztrált felhasználók menüben a felhasználók listájában és a felhasználók szerkesztőfelületén is
  • Az E-shop –> Megrendelések menüben a megrendelés szerkesztőfelületén belül
  • A kosárban

A pontok levonása a vásárlás után a készlet-levonással megegyező módon történik. Azaz az E-shop –> E-shop beállításai –> Készlet beállításai menüben beállított opcióktól függ, hogy mikor vonja le a rendszer a pontokat a felhasználó kedvezmény-fiókjából. Ha a 4. vagy 5. készlet-opciónál az “A termék készletének csökkentése a megrendelés jóváhagyása után” opció van kiválasztva, akkor a levonás csak azután történik meg, miután a megrendelés állapota módosult “Megrendelés teljesítve”-re. Ellenkező esetben a levonás azonnal megtörténik.

Minden termék esetén beállíthatunk extra pontokat. Ha az E-shop –> Termékek –> Termékek menüben a termék szerkesztőfelületén az Extra pontok mezőnek értéket adunk és kipipáljuk, akkor a termék megvásárlása esetén az itt megadott mennyiségű pontot fogja kapni a felhasználó.

Extra pontok beállítása

Ha a mező üres vagy nincs kipipálva, akkor az E-shop –> Kedvezményrendszer menüben megadott módon fogja kiszámolni a rendszer, hogy mennyi pont jár a termékért.

A termék által megszerezhető pontok száma a termékoldalon a szokásos ár (vagy ha az nincs, akkor a nettó ár) fölött jelenik meg.

Kedvezménypontok megjelenése a termékoldalon

Az E-shop –> Kedvezményrendszer menüben található egy második almenü Új akció létrehozása néven. Ebben a menüben beállíthatjuk, hogy egy adott időszakra vonatkozóan milyen módon tud pontokat szerezni és beváltani a látogató. Beállítható tehát, hogy például Black Friday esetén vagy karácsonykor a vásárlások után több pont járjon, vagy nagyobb kedvezményt adjanak a megszerzett pontok. Ekkor az Alapbeállítások menüben elmentett beállítások helyett az itt megadott időszaki beállítások lesznek érvényben az adott időszakban.

Egyszerre maximum egy időszakhoz kapcsolódóan lehet speciális kedvezmény-beállításokat használni. Mentés után láthatjuk, hogy az adott időszakban milyen beállítások lesznek érvényben. Ha új időszakot állítunk be, akkor az felülírja a fülön lévő aktuális beállításokat.

Új akció létrehozása