A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi oldala több mint 2,5 milliárd aktív felhasználóval. Ha eddig még nem használtátok üzleti célra, mi mindenképpen javasoljuk. Az Eshop-gyorsan webáruházakba már a Facebook Messenger is pár perc alatt integrálható.
Az alábbi leírásban ismertetjük, hogy hogyan tudod beépíteni a messenger chat-modult Eshop-gyorsan webáruházadba:
- Lépj be a Facebookra és nyisd meg a Facebook oldalt, amit szeretnél összekötni webáruházaddal!
- Kattints a Beállítások menüre az oldal tetején
- Válasszd ki a bal oldali menüben az Üzenetküldés almenüt
- Görgess le a A Messenger elhelyezése a webhelyeden szakaszig és itt kattints a Kezdés gombra
- Ide kattintva megnyílik az Ügyfélchat beállítása popup, ahol a Tovább gombra kell kattintani
- Itt először válaszd ki, hogy milyen nyelven szeretnél beszélgetni az ügyfeleiddel
- Ezután állítsd be, hogy mi legyen az üdvözlő mondat a messengeren
- Mentés után, ha megfelelő az üdvözlő mondat – jobb oldalon rögtön látjuk, hogy hogy fog megjelenni ügyfeleinknek – kattints a Tovább gombra
- A következő lépésben beállíthatjuk, hogy milyen színű legyen a chat-mudul színe. Alapbeállítsként a szokásos “facebook-kék” szín lesz, de ezt egyedileg módosíthatjuk brandünk, webáruházunk színéhez. Ehhez a színkódra kell kattintanod bal oldalon. Az így beállított színt azonnal látod, hogy hogyan fog megjelenni.
- Ha elégedett vagy a kiválasztott színnel, jobb lent ismét kattints a Tovább gombra
- Utolsó lépésként add meg, hogy milyen domain/URL tartományban legyen használható a chat modul.
- Ehhez bal fennt be kell írni a használni kívánt domain nev(ek)et, http vagy https előtaggal, majd kattints a Mentés gombra. FONTOS: előfordulhat, hogy a messenger chat nem fog megjelenni az oldaladon, ha nem veszed fel a http/https/www/www nélküli domain nevet
- Ezután kimásolhatod a kódot a jobb oldali kódrészlet részről. Ehhez kattints a kódra.
- Ha a jobb oldali mező a kattintásodtól zöldre váltott, a kód ki lett másolva. Már csak a Befejezés-re kell kattintanod.
- Ekkor megjelenik az ügyfélchat beálltító köszönet oldal, itt már csak kattints a Kész gombra és a Facebook oldalán végeztél a beállítással.
- Menj az Eshop-gyorsan adminisztrációs felületen a Tartalom –> Weboldal felépítése –> Lábléc menübe
- Itt a szövegszerkesztőben kattints a <> forráskód gombra
- A Facebookról kimásolt kódot másold be ide a forráskód ablakba majd nyomd meg a Mentés gombot
- Ezek után mentsd el a változtatásokat.
- GRATULÁLUNK! Az eredmény nagyjából így fog megjelenni:
A messengerben érkező üzeneteket webáruházad facebook oldalán és a messenger alkalmazásban is meg tudod válaszolni, így közvetlen valósidejű kapcsolatot tarthatsz fenn vevőiddel.
Hozzászólás írása