Karácsony a webáruházakban

Ugyan még csak nem rég ért véget a nyár, de webáruház üzemeltetőként már ideje belekezdeni a karácsonyi előkészületekbe, hogy sikeres, értékesítésekben gazdag évet zárhassunk. Természetesen nem a karácsonyi dekorációk felszerelésére gondolunk 🙂

A webáruházak többsége a karácsonyi szezon alatt termeli meg az éves forgalma 40-45%-át! Magyarországon a lakosság több mint fele (55%) online is vásárol karácsonyi ajándékokat, profitáljunk ebből!

Összegyűjtöttünk 10 tippet, hogy sikeresen felkészülhessen a karácsonyi szezonra:

1. Legyen megfelelő árukészletünk

Felmérésekből tudjuk, hogy a vevőknek a két legfontosabb szempont továbbra is a kedvező ár és, hogy az adott termék készleten legyen. Különösen karácsonykor senki sem szívesen rendel olyan termékeket amik nincsenek készleten. Semmiképpen se felejtsük el feltölteni az árukészletet és megfelelően beállítani a termékek elérhetőségeit.

Rengetegen hagyják az utolsó napokra, hetekre az ajándékok beszerzését, ilyenkor hatványozottan fontos, hogy készleten legyenek termékeink.

2. Ellenőrizzük a webáruház működését

Nézzük végig a teljes webáruházat! Csináljunk teszt vásárlásokat, ellenőrizzük a teljes rendelési folyamatot, ellenőrizzük, hogy megfelelően vannak beállítva a szállítási és fizetési módok! Ha nem egyértelmű a rendelési folyamat vevőket veszíthetünk.

Ha a megrendelési folyamat rendben van nézzük át, hogy a termék leírások, a kategóriák áttkinthetők-e. Megfelelően működik a termék kereső? Lehet szűrni a termékekre? Érthetőek a termék leírások?

Időről időre érdemes mindezt leellenőrizni.

3. Biztosítsunk karácsony előtti kiszállítást

Döntő szempont, hogy időben megérkeznek az ajándékok vagy sem.

Ha tudjuk garantálni, hogy a rendeléseket időben teljesítjük az ünnepek alatt is, plusz forgalmat szerezhetünk.

Ez egy komoly vállalás, de megéri.

Tudva, hogy mind a posta mind a futár cégek túlterheltek a karácsonyi szezonban érdemes jó előre tájékozódni, hogy meddig tudjuk garantálni vevőinknek a karácsony előtti kiszállítást. Tájékoztassuk vevőinket, hogy meddig rendelhetnek, erre (is) érdemes használni a különböző kommunikációs csatornáinkat, hírlevélben, oldalunkon közösségi oldalainkon írjuk ki, hogy milyen rendeléseket tudunk teljesíteni.

Mindig gondoljunk a hosszútávú céljainkra is, legyünk megbízhatók és visszatérő vevőink lesznek!

4. Használjuk aktívan a közösségi média felületeket

Facebook. Facebook. Facebook.

Az online vásárlók harmada ihletet keres a közösségi oldalakon az ajándék választáshoz. Legyünk ott!

Tüntessük fel webáruházunkban közösségi média felületeinket, legyünk elérhetők! Legyünk láthatók!

Egy jól karbantartott Facebook, Instagram vagy Liunkedin oldal rengeteg vevőt hozhat. Elemezzük, hogy melyik felületen érhetjük el a vevőinket és kommunikáljunk aktívan, indítsunk reklámkampányokat.

Osszunk meg karácsonyi ajándékötleteket, akciós termékeinket, híreket, érdekes cikkeket!

5. Hirdetések

A hirdetések jelentősségét nem szabad alábecsülni. Jól beállított Google AdWords, Facebook és lokális hirdetési kampányokkal új vevőket szerezhetünk. A karácsonyi kampányokat legkésőbb november elején el kell indítani.

Ha időben elkészítjük a kreatívokat, megtaláljuk a megfelelő hirdető partnert decemberben már csak a vevők kiszolgálásával kell foglalkoznunk.

Nézzünk utána, hogy milyen kampányokat lehet indítani! Remarketing kampányokkal célozhatjuk azokat a látogatókat, akik már korábban voltak az oldalunkon, de végül nem vásároltak. A Miutcánkkal elérhetjük azokat a leendő vevőket, akik – ha van fizikai üzletünk is – boltunk közvetlen közelében laknak…

A hírleveleket semmiképp se hagyjuk ki! – 2019-ben is működnek

6. Értékelések és ajánlások

Háromból egy vevőnél az értékelések döntik el a vásárlást. Tegyük lehetővé és biztassuk vevőinket, hogy értékeljék termékeinket, közösségi oldalainkat. Pozitív értékelések láttán sokkal bátrabbak lesznek vevőink.

Akár ajándék kupont, kedvezményt is ajánlhatunk értékelésért vevőinknek!

7. Ügyfélszolgálat, akár az esti órákban is

Sokszor a vevők nem tudnak egyből dönteni, szükségük van további információkra, kérdéseik vannak. Tegyük lehetővé, hogy kérdezzenek!
Tűntessük fel telefonszámunkat, email címünket és ha van rá kapacitásunk használjuk a webshopokba beépülő ingyenes chat funkciót is!

Felmérésből kiderült, hogy elsődlegesen munkaidőben vásárolnak online Magyarországon, de nem sokkal elmaradva követi az esti időszak, ha vannak élő elérhetőségek az bizalmat épít és forgalmat növel.

8. Inspiráció és ajándék ötletek

Minden karácsony előtt lezajlik ugyanaz a történet, tanácstalanség, kérdések, hogy milyen ajándéknak örülnének szeretteink…

Könnyítsük meg leendő ügyfeleink dolgát és adjunk tanácsokat! Készítsünk hírlevelet ajándék ötletekkel, csináljunk külön kategóriát és termék vállogatást webshopunkban karácsonyi ajándék ötletekkel! 🎄

Írjunk blog bejegyzést ajándék ötletekkel, szülőknek, gyerekeknek, nagybácsiknak és így tovább, ezekben helyezzünk el direkt linkeket a termékekhez, hogy a vásárlás folyamatát még tovább egyszerűsítsük.

Akár telefonon is felajánlhatjuk visszatérő vevőinknek, hogy segítünk az egyedi ajándék választásban.

9. Reszponzív oldal

Idén már eléri sőt sok áruházban meg is előzi a mobiltelefonos forgalom a számítógépről érkező forgalmat!

Ha még nem tette meg, éppen időben van hogy átálljon valamelyik reszponzív, mobiltelefonra optimalizált webáruház sablonunkra.

10. Ajándékutalvány 🎁

Lepjük meg ügyfeleinket kedvezmény kuponokkal! Egy egy ilyen gesztussal visszatérő, elégedett vásálókat szerezhetünk.
Egy kis kreativitással gusztusos kedvezmény kuponokat küldhetünk regisztrált felhasználóinknak.

 

További tippekért kövesd facebook oldalunkat!