Biztosan sokan ismerik a QR kód működését: a kódot telefonnal lefotózva megnyílik egy weboldal a mobil böngészőjében. A QR kódok egyre több helyen láthatók: szórólapokon, magazinokban, plakátokon, azaz különböző offline helyeken, ahonnan a kód segítségével könnyen az online térbe terelhető a célközönség. Mostantól a webshop termékeihez kapcsolódóan is generálhatunk QR kódot, amivel azonnali vásárlást tehetünk lehetővé akár e-mailben való kiküldéssel, akár Facebook-on és egyéb weboldalakon vagy offline hirdetési felületeken való megjelenítéssel.

A QR kód használatával új értékesítési csatornák nyílnak meg előttünk. A termékekhez kapcsolódó QR kódokat az E-shop -> Termékek -> Termékek menüben érhetjük el a termékek szerkesztőfelületére lépve. Itt le kell görgetnünk, és a QR kódok fülre kell lépnünk.

QR kódok beállításai

A fülön kétféle QR kód jelenik meg: a bal oldali kód megnyitásával, majd leolvasásával a termékoldalra leszünk irányítva, a jobb oldali kód leolvasása után pedig automatikusan hozzá lesz adva a termék a kosárhoz, és a kosárban fogunk landolni. Az egyes kódokhoz tartozó linket kipróbálhatjuk, ha rákattintunk a Termékoldal, illetve a Kosárba helyezés linkekre.

Ha a szem ikonra kattintunk, akkor megjelenik a QR kód egy felugró ablakban. A kódot igény szerint lemásolhatjuk, és beilleszthetjük bármilyen nyomtatott anyagunkba.

QR kód

A floppy ikonra való kattintással a QR kódot letölthetjük png formátumban. A harmadik (két lap) ikonra kattintva pedig kimásolhatjuk az adott kódhoz tartozó URL címet, amit ezután a vágólapról egyszerűen beilleszthetünk bárhová. A két URL cím közötti különbség szemléltetésére itt van egy-egy link a Zincum sablon egyik mintatermékéhez kapcsolódóan:

Termékoldali link: https://www.eshop-gyorsan.hu/zincum/eshop/0/0/5/2

Kosárba helyezési link: https://www.eshop-gyorsan.hu/zincum/eshop/0/0/6/2

A QR kód felhasználási lehetőségei

Értékesítés szórólapokon keresztül – Töltsük le a QR kódot, és adjuk hozzá szóróanyagainkhoz (például termékkatalógusunkhoz) a megfelelő termékek mellé! A szórólap olvasója a QR kód lefotózásával rögtön meg tudja nyitni mobilján a termék oldalát vagy kosárba tudja helyezni a terméket.

Weboldal – A termék linkje elhelyezhető bármilyen külső oldalon (például személyes blogon). Ha elhelyezzük a kosárba helyezési linket például egy terméket bemutató bejegyzésben, akkor a figyelem felkeltése után rögtön vásárlásra bírhatjuk az érdeklődőket.

Közösségi oldalak – A terméklink és a kosárba helyezési link megosztható közösségi oldalakon, pl. a Facebook-on is. Egy terméket bemutató bejegyzés végén elhelyezett kosárba helyezési link hatékony értékesítési csatorna lehet.

Fájlok – Ha készítünk egy árlistát vagy termékkatalógust Excel-ben, Word-ben, vagy akár PDF-ben, akkor célszerű lehet elhelyezni a termékhez / kosárba helyezéshez tartozó linket vagy QR  kódot az egyes termékek mellett.

Hírlevél – A hírlevélben kiküldött termék-ajánlatok hasznos kiegészítő eleme lehet a kosárba helyezési link – a címzettek közvetlenül a hírlevélből meg tudják vásárolni a terméket.

Offline üzletek, bemutatótermek – Használja offline üzletét online értékesítésre – ez most könnyebb, mint valaha! Nyomtassa ki a kívánt termékekhez tartozó QR kódokat, és helyezze ki a boltban található termékek mellé vagy csomagolására! Ha a vásárló bizonytalan a vásárlásban, akkor a QR kód (és így a termék linkjének) birtokában később könnyen véglegesítheti a vásárlást – akár hazafelé tartva vagy otthon is.

A lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen – csak a kreativitásunkon múlik, hogyan használjuk ki az új funkció által biztosított linkeket és QR kódokat.